زمان : 22 Esfand 1395 - 10:27
شناسه : 134754
بازدید : 5111
تلاش همگانی برای ارتقای فرهنگ ازدواج استاندار یزد خواستار شد: تلاش همگانی برای ارتقای فرهنگ ازدواج استاندار یزد در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان گفت: در جامعۀ امروز با توجه به جریان‌های متعددی که بر جوانان تأثیر می‌گذارند، باید برای ارتقای فرهنگ ازدواج تلاش کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، ستاد ساماندهی امور جوانان استان عصر شنبه 21 اسفند ماه به ریاست «سیدمحمد میرمحمدی» استاندار یزد و دبیری «مسعود شریعتی» مدیرکل ورزش و جوانان استان و اعضای این ستاد در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار شد.
استاندار یزد در این نشست هدف والای ستاد ساماندهی امور جوانان را تلاش برای کاهش عوامل آسیب‌زننده به بنیان خانواده و تقویت هرآنچه موجب تعالی خانواده می‌شود، بیان کرد.
«سیدمحمد میرمحمدی» با طرح این پرسش‌ها که برنامه‌های ما برای خانواده چیست، چه برنامه‌هایی برای ازدواج داریم و آیا تداوم زندگی نیز هدف این ستاد، گفت: زمینه‌های ازدواج مستلزم مسکن و شغل است و باید دید این ستاد چه‌اندازه به این سمت پیش رفته است.
رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان استان تشکیل این ستاد را مؤثر در پیشبرد اهداف جامعه و آسایش خاطر جوانان دانست و ادامه داد: اینکه برنامه‌ها و مجموعه اقدامات انجام شدۀ این ستاد چه تأثیری در پایداری زندگی و بنیان خانواده دارد، نیازمند ارزیابی است.
استاندار یزد بیان کرد: امروز با توجه به هزاران نوع جریان نفوذ که جوانان بی‌تأثیر از آنها نیستند، باید به فرهنگ ازدواج دامن زد و برای ارتقای آن تلاش کرد.
میرمحمدی افزود: لازم است عوامل تأثیرگذار و زیان‌بار مؤثر در زندگی جوانان را شناخت و تلاش کرد افراد با اعتقاد به ازدواج، زندگی مشترک را بپذیرند.
وی ادامه داد: در چنین ستادی به عمدۀ مسائل با رویکرد دولتی نگاه شده است؛ درحالی‌که مقولۀ ازدواج مربوط به بطن مردم است و باید توجه کرد که آنچه در فضای اجتماعی رخ می‌دهد اتفاقات دیگری است.
استاندار یزد با اشاره به افراد عضو این ستاد که نمایندگان دستگاه‌های اجرایی هستند، گفت: نیروهای اصلی یعنی تشکلهای مردمی و مردم در امر ازدواج جوانان در این ستاد غایب هستند در حالی که آنها می‌توانند اهرم‌های پایداری ازدواج ها را فرآهم کنند.
رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان استان با بیان اینکه نیاز به ساختاری برای پایداری خانواده، امر ازدواج و پایداری ازدواج داریم، دربارۀ وام ازدواج خاطرنشان کرد: بحث وام ازدواج نباید به‌گونه‌ای باشد که عامل نگرانی جوانان شود بلکه باید در نظر بگیریم وام ازدواج علاوه بر بازپرداخت، درآمدزا باشد و جوانان از آن منفعت ببرند.
میرمحمدی افزود: نباید جوانانی را که در ابتدای زندگی مشکلی ندارند با وام ازدواج گرفتار کرد و باید توجه کرد که وام ازدواج به یک مسئلۀ آسیب‌زا تبدیل نشود بلکه وام ازدواج کمک ‌کننده به حل مشکلات افراد و تداوم و پایداری زندگی آنان باشد.
استاندار یزد در پایان سخنان خود با بیان اینکه کارگروه به این معناست که از طریق اطلاعات متعدد برای برنامه‌ریزی درست تصمیم‌گیری شود، گفت: برای تشویق ازدواج اقدامات کنونی خوب است اما می‌توان با بیان ازدواج های موفق و شناخت ابعاد آن به جوانان فرهنگ ازدواج را تقویت کرد.
«مسعود شریعتی» مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز در این نشست اقدامات دستگاه‌های استان در موضوعات امور جوانان و ساماندهی ازدواج جوانان را تشریح کرد.
گفتنی است در پایان این نشست ابلاغ هفت کارگروه تخصصی ساماندهی امور جوانان با عنوان‌های رسانه و ترویج فرهنگ ازدواج سالم، آموزش و مشاوره، خیّرین امر ازدواج، هماهنگی سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در امر خیریه، پیگیری اقدامات موضوع تسهیلات امر ازدواج، ازدواج کارکنان مجرّد دستگاه‌ها و برگزاری جشنواره‌های ترویج ازدواج بالقوه سالم به رؤسای کارگروه‌ها داده شد.