زمان : 21 Esfand 1395 - 10:01
شناسه : 134730
بازدید : 3681
توسعۀ ورزش موجب نشاط، شادابی و سلامت جامعه می‌شود‌ استاندار يزد: توسعۀ ورزش موجب نشاط، شادابی و سلامت جامعه می‌شود‌ استاندار یزد در آئین پایانی جشنوارۀ همگانی استعدادیابی استان گفت: توسعۀ ورزش موجب نشاط، شادابی و سلامت جامعه می‌شود‌ بنابراین هرچه بیشتر در حوزۀ ورزش کار کنیم شهروندانی باروحیه بهتر و سالم تر خواهیم داشت.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، پنج شنبه شب 19 اسفند ماه آئین پایانی جشنوارۀ همگانی استعدادیابی استان با حضور «سیدمحمد میرمحمدی» استاندار یزد و «مسعود شریعتی» مدیرکل ورزش و جوانان استان و جمعی از مسئولان در سالن ورزشی شاهدیۀ یزد برگزار شد.
استاندار يزد در این مراسم با اشاره به ظرفيت‌هاي موجود ورزشي در استان يزد، بیان کرد: با استفاده از استعدادهاي برتر در رشته‌هاي مختلف ورزشي، ورزش استان بايد مسير قهرماني را با جدّيت دنبال كند.
«سیدمحمد میرمحمدی» ادامه داد: استان یزد پتانسیل‌های بسیار بالایی در زمینه‌های مختلف به ویژه در زمینه ورزش دارد و استعدادهای بسیار زیاد موجود در استان، اگر شناسایی و پرورش داده شوند، به طور قطع حرف‌های بسیاری برای گفتن خواهند داشت.
وی افزود: برگزاری اینگونه جشنواره‌ها نیز در گسترش فرهنگ ورزش بسیار اثرگذار است، به ویژه آنکه در این مراسم والدین ورزشکاران نیز حضور دارند و در کنار نوجوانان و نونهالان خود به فعالیت‌های ورزشی کمک می‌کنند.
میرمحمدی بیان کرد: امیدواریم دست‌اندرکاران ورزش استان با شناسایی استعدادهای هر رشته بتوانند مسیر ورزش قهرمانی را نیز ادامه دهند و برای استان و کشور افتخارات بیشتری کسب کنند.
استاندار یزد گفت: استعدادهای بسیاری در استان یزد وجود دارد و فعالیت‌های اداره کل ورزش و جوانان استان در زمینه استعدادیابی بسیار خوب بوده است، به ویژه آنکه اگر ورزش در فعالیت‌های جوانان و نوجوانان قرار گیرد، نشاط‌ آور و سلامت‌آفرین خواهد بود.
وی ادامه داد: روزمره شدن ورزش برای جوانان و نوجوانان آنها را از لحاظ روحی و روانی نیز شاداب‌تر و سلامت‌تر خواهد کرد و میزان ابتلای آنها به بیماری‌های گوناگون را کاهش خواهد داد.
میرمحمدی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: بسیاری از این ورزش‌ها هزینه چندانی نیز ندارد و توسعۀ ورزش موجب نشاط، شادابی و سلامت جامعه می‌شود‌ بنابراین هرچه بیشتر در حوزۀ ورزش کار کنیم شهروندانی باروحیه بهتر و سالم تر خواهیم داشت.
«مسعود شریعتی» مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز در این مراسم ضمن تشریح چگونگی برگزاری این همایش همگانی گفت: طبق آمایش سرزمینی که از سال 93 برنامه ریزی شده و مورد تایید وزارت ورزش و جوانان قرار گرفته است مراحل مختلف این همایش استعدادیابی پی‌گیری شد تا بتوانیم در هشت رشته بهترین نفرات را استعدادیابی کنیم.
گفتنی است طرح استعدادیابی استان در هشت رشته سوارکاری، بسکتبال، تنیس روی میز، تکواندو، ژیمناستیک، شمشیربازی، تیراندازی با کمان و دوچرخه سواری برگزارشد.