زمان : 20 Esfand 1395 - 14:04
شناسه : 134685
بازدید : 26075
مقدمه ای برای یک مصاحبه(۲) دیداری یک ساعت و چهل دقیقه ای با  میرمحمدی  استاندار یزد مقدمه ای برای یک مصاحبه(۲) دیداری یک ساعت و چهل دقیقه ای با میرمحمدی استاندار یزد محمد رضا شوق الشعراء


چند دقیقه  از ساعت ۱۶ گذشته  بود که  همراه با دوستمان به  استانداری رسیدیم. استانداری تعطیل . همه جا خلوت. چراغ ها خاموش و  محیط سوت و کور. اتومبیل استانداری که برای رفت و آمد در اختیار استاندار بود، روبروی  پله های ورودی پارک شده بود. چون دوستمان سالمند بود و  کمر درد داشت، بجای پله  با آسانسور  یک طبقه را بالا  رفتیم.فضای حوزه دفتر  استاندار  تغییر  کرده و بازتر  شده بود. یک میز در  گوشه محوطه  نسبتا دلباز و  بزرگ،  و  دوستان که  تنها پشت میز نشسته بود. روی صندلی انتظار ننشسته، بلند شدیم و  به  اتاق  استاندار که کوچکتر از محوطه دفتر  استاندار بود  وارد شدیم.
میرمحمدی، با کت و  شلوار و جلیقه  همیشگی و منظم از پشت میز بلند شده  به  استقبال  آمد و  نشستیم و  گفتگویی دوستانه آغاز شد.
بر روی میز، نه ظرف میوه بود و  نه  دیس شیرینی یزدی و  برای اولین در یزد وارد اتاق مدیری شده و خارج شدیم و نه شیرینی تعارف کردند و نه شیرینی  خوردیم، که  جای تقدیر  داشت.
دلیل آمدنمان ساده بود، اول اینکه زمان زیادی به انتخابات ریاست جمهوری نمانده بود و چه روحانی دوباره رییس  جمهور شود و چه نشود، بعید  است که  استانداری میرمحمدی در بعد از انتخابات ادامه داشته باشد،  و  دوم  اینکه می خواستیم اعلام کنیم حب و بغض و کینه ای نسبت  به کسی و  مدیری، نداشته و نداریم، و همانگونه هم که میرمحمدی می دانست و  بارها در طول بحث  بنوعی  تکرار کرد، ما دوستی بودیم که  بعنوان منتقد، موارد را برای اصلاح گوشزد کرده و  با نقدهایمان گاه تلنگری  به بعضی  از مدیران می زدیم. حال گاه با زبانی تند و گاه با نیش و  زهر و گاه خیلی تلخ!
نزدیک  انتخابات بود و نمی شد گریزی به انتخابات و بخصوص انتخابات شورای شهر و تحرکات گروه های سیاسی  نزد و  از چگونگی  انتخاب  های مردم حرفی  به میان نیاورد، و  به وظیفه  سنگین  رسانه  ها  در روشنگری  مردم که میرمحمدی به آن اشاره کرد، اشاره نکرد!
میرمحمدی پیشنهاد  داد سایت ها و نشریات و  رسانه های یزد یک جمع و کانونی تشکیل داده و  متحد وارد میدان شده و افراد شایسته ای را برای شورای شهر معرفی کنند و به کنایه گفتیم مگر رسانه ها و خبرنگاران مطبوعات یزد را نمی شناسید و  مگر  در نشست های خبری آنها را ندیده اید !؟ و آنها دو سال است که دارند فقط  انتخابات خانه مطبوعات را برگزار می کنند و  هنوز موفق  نشده اند!
میرمحمدی گفت  معاونین  را  از دخالت  در انتخابات شوراها و تشکیل  تیم و  باند برحذر  کرده است و  حال  بعضی از معاونین اعتنایی  به  این  خواست  داشته  باشند یا نه؟ در عمل و  آینده مشخص خواهد شد.
خیلی از حرف های گفته شده همچنان ناگفته می ماند تا  در یک گفتگو و مصاحبه رو در رو  گفته و به آن پرداخته و   رسانه ای شود، چرا که قراری  بر رسانه ای شدن  این  گفتگو  خودمانی و دوستانه نبوده!

شانزده اسفند ۹۵