زمان : 19 Esfand 1395 - 21:35
شناسه : 134682
بازدید : 3738
افزایش اطلاعات مسئولان درحوزۀ پدافند غیرعامل ضروری است وزیر بهداشت و درمان در یزد: افزایش اطلاعات مسئولان درحوزۀ پدافند غیرعامل ضروری است وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر پنج شنبه 19 اسفند ماه در مراسم افتتاح نخستین مرکز آموزشیCBRNE کشور و مرکز مهارت آموزی پدافند غیرعامل گفت: ضروری است اطلاعات مسئولان و دست اندرکاران در حوزۀ پدافند غیرعامل بیشتر از گذشته افزایش یابد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، اولین مرکز آموزشیCBRNE کشور و مرکز مهارت آموزی پدافند غیرعامل «زنده یاد محمدعلی جوکار» با حضور وزیر بهداشت و درمان، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، استاندار یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری، رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی آیت الله شهید صدوقی(ره) یزد و جمعی از مسئولان استان با زیربنای دو هزار و 500 متر مربع به بهره برداری رسید.
وزیر بهداشت و درمان دولت تدبیر و امید در این مراسم با اشاره به ضرورت توجه بیش از پیش مسئولان به بحث پدافند غیرعامل، بیان کرد: بحث پدافند غیرعامل یکی از ضرورت‌های اجرایی در راستای تأمین سلامت عمومی جامعه است.
«سیدحسن قاضی زاده هاشمی» با بیان اینکه اطلاعات موجود در مورد پدافند غیرعامل کم است، ادامه داد: در دنیای امروز و با تکنولوژی‌های مدرن، آسیب زدن به دیگران توسط عده‌ای که کم هم نیستند، زیاد و پیچیده شده است بنابراین کسب آموزش و مهارت ها در زمینه پدافند غیرعامل امری ضروری است.
وی افزود: ادعا نمی‌کنیم که وزارت بهداشت و درمان خوب و کامل در این زمینه عمل کرده است ولی نسبت به نهادهای دیگر کشور عملکرد خوبی داشته ایم و امیدواریم در آینده هماهنگی‌های بیشتری داشته باشیم تا نتایج بهتری به دست آوریم.
قاضی‌زاده هاشمی در پایان سخنان خود با ابراز خرسندی از ایجاد نخستین مرکز آموزشی و مهارت‌آموزی پدافند غیرعامل در حوزه CBRNE در استان یزد خاطرنشان کرد: لازم است مسؤولان کشور از فرصت ایجاد شده استفاده کنند و آموزش‌های ضروری و مورد نیاز را فراگیر کنند.
گفتنی است در این مراسم تفاهم نامه ای در قالب 6 ماده بین وزیربهداشت، رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور، استاندار یزد و رییس دانشگاه علوم پزشکی آیت الله شهید صدوقی(ره) یزد به منظور آموزش دستگاهها و نهادها اعم از دولتی و خصوصی در زمینه پدافند غیرعامل منعقد شد.