زمان : 19 Esfand 1395 - 10:43
شناسه : 134664
بازدید : 3517
توجه ویژۀ دولت تدبیر و امید به حوزۀ بهداشت و درمان استاندار یزد تاکید کرد: توجه ویژۀ دولت تدبیر و امید به حوزۀ بهداشت و درمان استاندار یزد صبح پنج شنبه 19 اسفند ماه در مراسم افتتاح بیمارستان شهید رهنمون با اشاره به توجه ویژه و جدّی دولت تدبیر و امید به حوزۀ بهداشت و درمان و اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت گفت: استان یزد در این حوزه دارای ظرفیتهای بالائی است و کادر پزشکی استان سرمایه‌ای بزرگ برای یزد و ایران هستند.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، ساختمان جدید بیمارستان شهید دکتر رهنمون یزد با حضور «سیدحسن قاضی زاده هاشمی» وزیر بهداشت و درمان دولت تدبیر و امید، «سردار غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور،« آیت الله محمدرضا ناصری» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعۀ یزد، «سیدمحمد میرمحمدی» استاندار یزد، «محمدعلی طالبی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، «سیدابوالفضل موسوی» نمایندۀ مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، «عباس حیدری» مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری، جمعی از مسئولان، پزشکان و پرستاران استان و خانوادۀ شهید دکتر محمدعلی رهنمون افتتاح شد.
استاندار یزد در این مراسم یاد و خاطرۀ شهیدان به ویژه شهید دکتر رهنمون که این بیمارستان با نام و یاد ایشان است را گرامی داشت و بیان کرد: استان یزد در حوزۀ بهداشت و درمان ظرفیت های بالا و بسیار خوبی دارد؛ کادر پزشکی استان سرمایه ای بزرگ نه تنها برای استان بلکه برای کشور است و نگاه پزشکان یزد عمدتأ نگاهی پزشکی، معنوی و مردمی و نه نگاهی مادی است.
«سیدمحمد میرمحمدی» افزود: از این رو استان یزد سرمایه های پزشکی قوی، حاذق و توانمندی دارد و سرانۀ تخت بیمارستانی استان نیز از متوسط کشوری بیشتر است.
وی ادامه داد: حضور بیمارانی از دیگر استان های کشور در یزد، دقت و مراقبت پزشکان و لطف و مهربانی پرستاران استان برای خدمت به بیماران را نشان می دهد و همۀ اینها دلیل مراجعۀ بیماران استان های دیگر به استان یزد است.
استاندار یزد گفت: حوزۀ پزشکی و درمانی استان در دولت تدبیر و امید رشد بسیاری داشته؛ به گونه ای که ۹۰۰ تخت بیمارستانی استان در این مدت افزایش داشته است.
میرمحمدی افزود: در دولت یازدهم به بحث تأمین نیازهای بیمارستانی در شهرستان های اردکان، بهاباد، بافق، یزد و دیگر شهرستان ها توجه بسیاری شده است.
رئیس شورای سلامت استان در خصوص دستاوردهای استان در زمینه علم طب به رشد واحدهای پژوهشی و آموزشی در زمینۀ نازایی و ناباروری و ارتقای دانشگاه علوم پزشکی از نظر تعداد و کیفیت فعالیت و پژوهش دانشجویی اشاره کرد.
استاندار یزد در پایان سخنان خود به برخی نگرانی های پزشکان در اجرای طرح هایی مانند طرح پلکانی اشاره و خاطرنشان کرد: در برخی مواقع فضاهایی در کشور ایجاد شده که ارزش کار پزشکی تحت‌الشعاع قرار گرفته است و امیدواریم با توجه وزیر بهداشت و درمان، جایگاه پزشکان که سرمایه های این کشور هستند حفظ شود زیرا حمایت از کادر پزشکی حمایت از سلامت جامعه است.
گفتنی است ساختمان جدید بیمارستان شهید رهنمون یزد که از مصوبات سفر پُر خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان یزد در سال 86 بوده است در ۹ طبقه و با زیربنای بیش از 30هزار متر مربع با مجموع بیش از 400 تخت بیمارستانی با اعتباری بالغ بر 780 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.