زمان : 18 Esfand 1395 - 09:56
شناسه : 134648
بازدید : 4875
آغاز نهال کاری گود گوار بافق با اعتباری بالغ بر 160میلیون تومان آغاز نهال کاری گود گوار بافق با اعتباری بالغ بر 160میلیون تومان رییس مرکز جنگلهای خارج از شمال سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور در آیین درختکاری در شهرستان بافق از احیاء بیابان های بافق توسط خیران جنگل کار کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ به مناسبت هفته درختکاری و با حضور رییس مرکز جنگلهای خارج از شمال سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور، مدیر کل منابع طبیعی استان، امام جمعه و فرماندار بافق و برخی از مسئولان ، روحانیون و فرهنگیان شهرستان آیین درختکاری در منطقه گودگوار بافق برگزار شد.

رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال در حاشیه آغاز نهال کاری منطقه بیابانی گود گوار از افزایش یکصد میلیون تومانی اعتبار برای توسعه جنگل های ارس باجگان بافق خبر داد.

فریبرز غیبی اظهار داشت: باتوجه به وضعیت و پتانسیل های موجود در بافق، این مبلغ به جمع اعتبارات استان یزد افزوده می شود.

وی همچنین با اشاره به فعالیت خیران جنگل کاری در سطح کشور، گفت: تعدادی از خیران که قصد اختصاص خمس  یا زکات مال خود در راه ایجاد فضای سبز و خدمت به محیط زیست دارند در شهرستان بافق متمرکز می شوند تا بیابان زدایی، جنگل کاری و کشت گیاهان دارویی انجام دهند.

مسئول جنگل های خارج از  شمال کشور به کشت گیاهان دارویی از طریق اقتصادی کردن عرصه های طبیعی و ایجاد اشتغال در شهرستان بافق اشاره و بیان کرد: برنامه ای به عنوان کشت گیاهانی مثل علف بار یا آویشن و.. که در این منطقه وجود دارد اجرا می شود.

غیبی افزود: کارگاه کوچکی نیز با هماهنگی یک سرمایه گذار برای فرآوری محصولات، ایجاد و بازاریابی آن توسط وزارت جهاد کشاورزی صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون سطح کشت گیاهان دارویی حدود 170 هزار هکتار است، تصریح کرد: حدود 500 هزار هکتار از سطح کشت این گیاهان در کشور توسط  وزارت جهاد کشاورزی، افزایش می یابد.

مشاور معاون مزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سطح زراعت در برنامه ششم حداقل 250 هزار هکتار افزایش می بابد، گفت: علاوه بر آن در سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور 550 هزار هکتار احیاء و توسعه رویشگاه کشور با گونه های گیاهان دارویی دارای اقتصادی ( گونه های بومی هر منطقه) انجام می شود.

غیبی افزود: هدف از اجرای این برنامه توانمند سازی جوامع محلی از طریق حفاظت توسط ساکنین این شهرستان است.

وی میزان حفاظت مشارکتی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور را تاکنون 10میلیون هکتار عنوان کرد وگفت: حفاظت مشارکتی به منظور حفاظت عرصه ها در قالب طرح به مردم و جوامع محلی است که علاوه بر ایجاد اشتغال، از عرصه های خود حفاظت، احیاء، توسعه و بهره برداری می کنند.

فرماندار بافق با موافقت خواندن فعالیت های منابع شهرستان در طرح بیابان زدایی و گسترش پوشش گیاهی، از تعامل بخش صنعت و معدن و همه اقشار بافق با منابع طبیعی تشکر کرد.

محمد زاده رحمانی با اشاره به اینکه کره زمین در حال گرم شدن است گفت: باید با افزایش فضای سبز به لطافت بخشی و کاهش دما کمک کنیم .