زمان : 17 Bahman 1395 - 22:32
شناسه : 133833
بازدید : 7551
دانشگاه ها در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی حرکت کنند دانشگاه ها در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی حرکت کنند

امام جمعه یزد انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی به نسل جدید را مهمترین رسالت دانشگاهیان دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی به تعهد علمی نیاز دارد و این نشان حساسیت مسئولیت اساتید و مسئولان دانشگاهی است.
آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با اساتید و روئسای دانشگاه‌های استان که به مناسبت ایام الله دهه فجر برگزار شد، با اشاره به نقش دانشگاهیان در ترویج ارزش‌های انقلاب اسلامی، اظهار کرد: انتقال ارزش‌ها و اهداف انقلاب به نسل جدید مهمترین رسالت جامعه دانشگاهی در کشور است.
وی مسائل اقتصادی درمورد اقتصاد مقاومتی را از جلمه مسائل حساس کشوردانست و بیان کرد: دانشگاهیان نقش مهمی در این حوزه ایفا می‌کنند.
ناصری انقلاب اسلامی را تحول درونی و بیرونی عنوان کرد و ادمه داد: امام خمینی(ره) تحول درونی را به خوبی مدیریت کرده و مسئولان باید در مدیریت تحول درونی امام خمینی(ره) درقبال انقلاب به خوبی توجه کنند و برای خنثی کردن توطئه‌های شوم عصر امروز استفاده کنند.
امام جمعه یزد در ادامه با بیان این که درگذشته تمام اقدامات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی به قدرت‌های غرب و شرق متکی بودند، گفت: روسیه به عنوان قدرت شرق و آمریکا به عنوان قدرت غرب ایران و دیگر کشورهای مسلمان را همیشه متکی به خود می‌دانسته و می‌دانند.
این مقام مسئول افزود: امام خمینی(ره) با ایجاد انقلاب اسلامی ملت ایران را با نزدیک شدن به خدا و ارزش‌های الهی مکتب ناب محمدی از اتکا به دو قدرت شرق و غرب جدا کرد.
نماینده ولی فقیه در استان توکل به خدا را از جمله ویژگی‌های رفتاری امام خمینی(ره) درایجاد انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: پایداری ارزش‌های اسلام در عرصه‌های مختلف نتیجه ایمان به خدا و اعتقاد به ارزش‌های دینی است.
وی با بیان این که فطرت الهی انسان را درمسیر الهی قرار می‌دهد،خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی دریچه‌ای به سمت تعالی و رسیدن به فطرت الهی است.
ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش دانشگاهیان در هدایت نسل جدید به سمت تعالی الهی، گفت: اساتید دانشگاه‌ها باید با ترویج ارزش‌های دینی دانشجویان را با اهداف کلان اقتصادی، سیاسی،اجتماعی و اجتماعی انقلاب اسلامی آشنا کنند.
امام جمعه یزد در ادامه توجه به اقتصاد مقاومتی را ضروری دانست و بیان کرد: تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی به تعهد و علم نیاز دارد و این نشان دهند حساسیت مسئولیت اساتید و مسئولان دانشگاهی است.