زمان : 12 Bahman 1395 - 08:56
شناسه : 133705
بازدید : 23580
نشست مسئولان دانشکده منابع طبیعی با امام جمعه واعضای شورای علی‌آباد نشست مسئولان دانشکده منابع طبیعی با امام جمعه واعضای شورای علی‌آباد با دعوت شورای اسلامی دهستان علی آباد پیشکوه از مسئولان دانشکده منابع طبیعی و کویرشناسی دانشگاه یزد جلسه‌ای با حضور امام جمعه علی آباد، اعضای شورا و برخی از فعالان اجتماعی و محلی در محل دفتر شورای این روستا به منظور بررسی مشکلات موجود تشکیل شد .

به گزارش دریافتی از دانشکده منابع طبیعی و کویرشناسی در این جلسه ابتدا برخی مشکلات  منطقه ازقبیل بحران آب، هجوم آفات نباتی و مسایل کشاورزی منطقه از سوی  اعضای شورا مطرح و از دانشکده خواسته شد تا با کمک سایر اعضای هیئت علمی نسبت به رفع مشکلات مساعدت شود . در همین راستا دکتر حمید سودایی زاده رییس دانشکده منابع طبیعی و کویرشناسی با معرفی این دانشکده و توانمندی‌ها و پتانسیل‌های موجود برای رفع مشکلات روستا قول همکاری داد.
در ادامه جلسه معاون پژوهشی دانشکده مباحثی از قبیل تغییر الگوی کشت در منطقه مطرح کرد. دکترکاظم کمالی استفاده از کشت گیاهان کم آبخواه و اعمال روش‌های آبیاری نوین را یک روش مفید و موثر برای مقابله با خشکسالی و بحران آب در منطقه دانست . حجت‌الاسلام حاج شیخ حسین انوری امام جمعه علی‌آباد نیز در این جلسه ابراز امیدواری کرد حضور دانشگاهیان در جلسه به عنوان گام مثبتی برای حل مشکلات روستا باشد و این جلسات تا حصول نتیجه ادامه یابد . در این جلسه از سوی شورای اسلامی و برخی فعالان اجتماعی بحث ایجاد مرکز رشد در این دهستان مطرح و مقرر شد پیگیری لازم از طریق پارک علم و فناوری یزد انجام شود. در این جلسه همچنین رییس دانشکده منابع طبیعی و کویرشناسی با پیشنهاد فعالان اجتماعی منطقه در خصوص تعریف پایان‌نامه‌های دانشجویی برای تسریع در حل مشکلات منطقه موافقت کرد.