زمان : 12 Bahman 1395 - 08:45
شناسه : 133681
بازدید : 22453
بزرگترین و مجهزترین کشتارگاه صنعتی استان یزد افتتاح می شود بزرگترین و مجهزترین کشتارگاه صنعتی استان یزد افتتاح می شود

مدیر صنایع کشاورزی جهادكشاورزي استان یزد با اشاره به راه‌اندازي بزرگترين و مجهزترين کشتارگاه صنعتی استان در مهریز در آينده نزديك، اين كشتارگاه را الگویی درخشان در جهت ارتقاء کیفیت تولید گوشت قرمز و همچنین اعتلای سلامت و بهداشت و امنیت غذایی مردم در سطح کشور دانست.

«علیرضا طاقه‌باف» با اشاره به این که توسعه واحدهای صنایع تبدیلی مهمترین اولویت سازمان جهادکشاورزی این استان است، گفت: صنایع تبدیلی بخش کشاورزی در حال‌ حاضر به‌عنوان یکی از بخش‌های مهم و اساسی صنعت استان محسوب می‌شود.

وی صنایع تبدیلی کشاورزی را رکن اساسی امنیت غذایی در جامعه دانست و بیان کرد: این صنایع نقش اساسی در حفظ کیفیت و کاهش  ضایعات محصولات کشاورزی ایفا می‌کنند.

طاقه‌باف با اشاره به توسعه پایدار بخش کشاورزی و دستیابی به امنیت غذایی در زمینه گوشت قرمز در استان، گفت: تا پایان سال جاری یکی از بزرگترین و پیشرفته‌ترین کشتارگاه‌های دام کشور در استان یزد با تجهیزات پیشرفته به بهره‌برداری خواهد رسید.

وي با اشاره افتتاح دومین کشتارگاه صنعتی استان یزد در آینده نزدیک، گفت: کشتارگاه صنعتی مهریزقطعاً الگویی درخشان در جهت ارتقاء کیفیت تولید گوشت قرمز و همچنین اعتلای سلامت و بهداشت و امنیت غذایی مردم در سطح کشور خواهد بود.

اين مسئول کشتارگاه بزرگ صنعتی دام در شهرستان مهریز را به عنوان مجهزترین کشتارگاه استان یزد برشمرد و افزود:این واحد در زمینی به مساحت 75 هزار مترمربع و زیر بنای 25 هزار مترمربع ايجاد شده است که با راه‌اندازی آن فرصت اشتغال بیش از 250 نفر به صورت مستقیم و يك‌هزار و 500 نفرغیر مستقیم  فراهم می‌شود.

وی ظرفیت تولید سالیانه این کشتارگاه را بیش از 22 هزار تن برآورد كرد به نحوی که روزانه يك‌هزار و 200 رأس دام سبک و 110 رأس دام سنگین از استان یزد و استان‌های همجوار در یک شیفت کاری در آن کشتار می شود.

طاقه‌باف میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در این طرح را بیش از 300 میلیارد ریال عنوان کرد.

این مقام مسئول اهداف راه‌اندازی کشتارگاه مزبور را عرضه گوشت قرمز و سفید با کیفیت در سراسر کشور و زمینه‌سازی صادرات آن به خارج از کشور، نگهداری گوشت به شیوه مناسب و بهداشتی با بهره‌گیری از امکانات سردخانه‌ای، اشتغالزایی، دسترسی آسان دامداران منطقه برای کشتار دام و تکمیل زنجیره تولید گوشت و کشتار متمرکز برشمرد.