زمان : 11 Bahman 1395 - 01:49
شناسه : 133680
بازدید : 26474
توليد ژلاتين حلال در دستور كار كشتارگاه مهريز قرار گيرد مسؤول نمايندگي ولي‌فقيه در وزارت جهاد كشاورزي: توليد ژلاتين حلال در دستور كار كشتارگاه مهريز قرار گيرد مسؤول نمايندگي ولي‌فقيه در وزارت جهاد كشاورزي با اشاره به اينكه تجهيزات كشتارگاه صنعتي مهريز امكان توليد ژلاتين در اين مركز را ميسر مي‌كند، گفت: در كشور نياز بسياري به ژلاتين در صنايع غذايي و دارويي وجود دارد و توليد اين محصول بايد در دستور كار كشتارگاه مهريز قرار گيرد.

آیت‌الله حسن عالمی  در بازدید از کشتارگاه صنعتی مهریز با اشاره به اینکه در فقه شیعه کتابی به نام احکام خوردنی و آشامیدنی‌ها داریم که در آن به غذای مردم توجه شده است، اظهار داشت: در کتب مختلف و روایات به سلامت خورد و خوراک و آشامیدنی‌ها سفارش اکید شده است.

وی افزود: کشتارگاه صنعتی مهریز مجموعه‌ای مجهز و مدرن است و با توجه به بازدیدهایی که از کشتارگاه‌های داخلی و خارجی داشته‌ام، می‌توانم اذعان کنم که مجموعه یکی از بهترین واحدها است.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تلاش و دینداری و روحیه خدمت‌رسانی مدیریت مجموعه کشتارگاه صنعتی مهریز خاطرنشان کرد: دینداری انسان پرتلاش، دینداری سطحی و بدون تجزیه‌ و تحلیل نیست بلکه دینداری است که تمام داده‌های دینی را فهم می‌کند، به کار می‌گیرد و به نتیجه می‌رساند و خدمتگزار مردم می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر تمهیدات بهداشتی زیر نظر دامپزشکی توسط بخش خصوصی در کشتارگاه صنعتی رعایت شود، می‌توان گوشت کاملا بهداشتی و با کیفیت به جامعه انسانی عرضه کرد.

عالمی اظهار داشت: این کشتارگاه از نظر تجهیزات و بهداشت شرایط مساعدی برای تولید ژلاتین دارد و مدیریت مجموعه باید در دستور کار خود قرار دهد.

وی عنوان کرد: با توجه به گستردگی نیاز ژلاتین در صنایع غذایی و دارویی، تولید این محصول اهمیت زیادی در سلامتی و امنیت غذایی دارد.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت تولید ژلاتین به عنوان محصول دارویی و غذایی، از تأمین این نیاز به عنوان یک تکلیف یاد کرد و اظهار داشت: اگر تولید این محصول  به درستی انجام شود، خدمت به خلق است.

وی با بیان اینکه پروژه تولید ژلاتین حلال باید بومی‌سازی شود، بیان داشت: باید با برنامه‌ریزی مناسب و استفاده از روش‌های نوین علمی محصولات را در کشور تولید کنیم که این موفقیت می‌تواند کار ملی و خدمت به مردم و کشور باشد.

عالمی بر حمایت از تولیدات داخلی و جلوگیری از ورود محصولات حرام و غیر شرعی تاکید کرد.