زمان : 25 Dey 1395 - 10:08
شناسه : 133343
بازدید : 7320
جمهوری اسلامی ایران نماد نوع دوستی و زندگی مسالمت‌آمیز ادیان در دنیا استاندار یزد تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران نماد نوع دوستی و زندگی مسالمت‌آمیز ادیان در دنیا استاندار یزد در مراسم بزرگداشت حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که عصر جمعه 24 دی ماه در آتشکدۀ زرتشتیان یزد برگزار شد، برگزاری این مراسم را نماد اتحاد و همدلی موجود بین مسلمانان و زرتشتیان دانست.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، مراسم دعاخوانی و بزرگداشت حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با حضور «سیدمحمد میرمحمدی» استاندار یزد، «محمدعلی طالبی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، «سید ابوالفضل موسوی‌بیوکی» نمایندۀ مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استان در آتشکده زرتشتیان یزد برگزار شد.
استاندار یزد در این مراسم ضمن تسلیت رحلت حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، گفت: همراهی حضرت امام(ره) در سخت‌ترین شرایط انقلاب اسلامی، در کنار مقام معظم رهبری بودن تا پایان زندگی و ایستادگی در برابر استکبار جهانی از جمله ویژگی‌های رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده است.
«سیدمحمد میرمحمدی» ادامه داد: این بزرگ‌مرد تاریخ ایران در مسئولیت‌های مهمی از جمله ریاست مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری، رئیس مجلس خبرگان رهبری و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بهترین نوع مدیریت و خدمت‌رسانی به ملت ایران را انجام داده است.
وی با اشاره به اینکه برگزاری مراسم بزرگداشت حضرت آیت‌الله هاشمی توسط زرتشتیان استان نشان‌دهندۀ اتحاد و همدلی موجود بین زرتشتیان و مسلمانان است، افزود: جمهوری اسلامی ایران، نماد نوع‌دوستی، صلح‌دوستی و زندگی مسالمت‌آمیز ادیان مختلف در دنیاست.
میرمحمدی خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران بر مبنای مردم‌محوری، نظم اجتماعی، امنیت و رعایت حقوق شهروندی پایه‌گذاری شده و رعایت حقوق شهروندی با هر آیینی از جمله مهمترین ویژگی‌های انقلاب اسلامی است.
استاندار یزد با بیان اینکه آنچه در همه مکاتب الهی به انسان‌ها آرامش می‌بخشد ذکر و یاد خدای متعال است، گفت: ادیانی که انسان را در مسیر تکامل قرار می‌دهند و جوامع را با ارزش‌های انسانی آشنا می‌کنند در مسیر الهی موفق هستند.
وی زرتشتیان استان را انسان‌هایی قدردان و قدرشناس دانست و ادامه داد: نماد زرتشتیان نمادی از صلح، نوع‌دوستی و اعتقاد به ارزش‌های انسانی است و سال‌های متمادی است که در کنار مسلمانان زندگی مسالمت‌آمیز داشته، دارند و خواهند داشت.
میرمحمدی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: همدلی، وحدت و انسجام بین مردم، مسئولان و مکاتب دینی کشورمان بیشتر از گذشته تقویت شود تا شاهد نشاط و سلامت اجتماعی بیشتر جامعه باشیم.