زمان : 04 Dey 1395 - 21:44
شناسه : 132931
بازدید : 12143
نیروی انتظامی استان یزد به خبرحاشیه های نمازجمعه تابناک واکنش نشان داد نیروی انتظامی استان یزد به خبرحاشیه های نمازجمعه تابناک واکنش نشان داد یزدفردا "در پی انتشار خبر حواشی نمازجمعه این هفته یزد در تابناک یزد معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزدبا ارسال جوابیه به رسانه های استان واکنش نشان داد :

یزدفردا "در پی انتشار خبر حواشی نمازجمعه این هفته یزد در تابناک یزد معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزدبا ارسال جوابیه به رسانه های استان واکنش نشان داد :

متن کامل جوابیه معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزدکه نسخه ای از ان در اختیار یزدفردا قرار گرفته به شرح زیر است :

از: معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد- اداره اطلاع رسانی

به: مدیرمسئول محترم سایت خبری تابناک

موضوع: جوابیه

      سلام علیکم

           با صلوات بر محمد و آل محمد و با احترام، با عنایت به درج مطلبی در مورخه چهارم دیماه95 در آن سایت با موضوع: حاشیه های نماز جمعه، خواهشمند است با عنایت به قانون مطبوعات، مطلب ذیل جهت تنویر افکار عمومی  در آن سایت درج گردد:

"نیروی انتظامی طبق روال هرهفته و برابر وظایف خود در این هفته نیز در محل مصلای نمازجمعه یزد حضور داشته و به وظیفه ذاتی خود عمل نموده است."

                             معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد

      سرهنگ دوم محمد رضا مزیدی

گیرنده:

-       مدیران مسئول محترم روزنامه ها، سایت ها وخبرگزاری های محلی جهت آگاهی و اقدام لازم.

گفتنی است تابناک در سه خبر فوق حوادث نمازجمعه یزد را گزارش کرده بود:

حاشیه های برهم زدن سخنرانی معاون روحانی در یزد:

امیری:اعتراضات سازمان‌یافته بود/شخصا هیچ شکایتی ندارم/منتظر اقدام مسئولان استان خواهم بود/استانداریزد:درباره جنبه عمومی این اتفاق نمی‌شود بی‌تفاوت بود

حسینعلی‌امیری که روز گذشته در نمازجمعه این شهر شرکت کرده بود، با اعتراض و پرتاب مهر و تسبیح مواجه شد. البته او درنهایت و برخلاف اخبار بعضی خبرگزاری‌ها سخنان خود را به پایان برد.

به گزارش تابناک یزد،خبرگزاری فارس نوشته بود که «شعارهای مردم» امکان ادامه سخنرانی را از امیری گرفت و او پس از حدود پنج دقیقه سخنرانی ناچار به ترک تریبون نمازجمعه شد.

 
روزنامه شرق نوشت:این اولین‌بار نیست که یک مقام مسئول در سخنرانی خود با پرتاب مهر و تسبیح مواجه می شود. ٢٢ بهمن سال ٩١، علی لاریجانی رئيس مجلس نیز در قم در حال سخنرانی بود که عده‌ای با پرتاب مهر و کفش سعی در ایجاد اخلال در سخنرانی او کردند. رویه‌ای که این بار در سخنرانی معاون رئيس دولت تدبیر و امید ادامه پیدا کرده است.معاون پارلمانی رئيس‌جمهوری دیروز در گفت‌وگو با «شرق» درباره این اتفاق گفت: «بعد از تمام‌شدن سخنان آیت‌الله محمدرضا ناصری امام جمعه و نماینده محترم ولی‌ فقیه در یزد، در بین دو نماز شروع به سخنرانی کردم، اما در بین صحبت‌هایم چند نفر با شعار «مرگ بر فتنه‌گر» و «مرگ بر منافق» به سخنان من واکنش نشان دادند در‌حالی‌که من هیچ حرف سیاسی‌ای نزدم و سخنانم درباره وحدت و مردم شریف یزد و بزرگوارانی مانند آیت‌الله حائری یزدی، آیت‌الله صدوقی، آیت‌الله خاتمی و شهدای تیپ الغدیر یزد در دوران دفاع  مقدس بود».
 
امیری با اشاره به اینکه آنها شعار می‌دادند «آمارها دروغ است»، عنوان کرد: «من در نمازجمعه اصلا درباره آمار حرفی نزدم. فقط روز پنجشنبه در شورای اداری استان و همچنین تلویزیون استان یزد در چند مورد آمارها را مقایسه کرده بودم».او افزود: «به نظر من این اعتراضات سازمان‌یافته بود و به طرف من مهر و تسبیح پرتاب شد، اما باعث به‌هم‌خوردن نمازجمعه نشد و ما بعد از خواندن نماز عصر به همراه امام جمعه یزد، محل نمازجمعه را ترک کردیم».
 
امیری با اشاره به اینکه امام جمعه یزد از این اتفاق خیلی ناراحت شده بودند، گفت: «ما تا ساعتی بعد از پایان نمازجمعه در خدمت ایشان بودیم. آیت‌الله ناصری درباره این اتفاق از من دلجویی کردند و من از بزرگواری ایشان قدردانی می‌کنم».معاون پارلمانی رئيس‌جمهوری عنوان کرد: «طبیعتا عمل غیراخلاقی چند نفر در مسجد و محل مقدس نمازجمعه به حساب خود آنان است. کمااینکه من نسبت به مردم شریف یزد ارادت دارم. این چند نفر هم نه به من بلکه به جایگاه نمازجمعه و بزرگانی که در آن حضور داشتند، توهین کردند. البته همین حرکت این چند نفر هم مورد تقبیح نمازگزاران قرار گرفت».
 
او در پاسخ به این سؤال که آیا در این مورد شکایتی را مطرح خواهید کرد، گفت: «شخصا هیچ شکایتی ندارم. حضور من در این نمازجمعه به عنوان یک مقام رسمی بوده است، متأسفانه موقع این اقدام در آنجا حتی یک نفر از نیروی انتظامی حضور نداشت».حسینعلی‌امیری افزود: «این اخلال جنبه عمومی دارد و این چند نفر قابل شناسایی بوده و هستند و باید منتظر اقدام مسئولان مربوطه در استان یزد باشیم که از جهت جنبه عمومی موضوع را پیگیری کنند. البته باز هم تأکید می‌کنم که هیچ شکایتی از هیچ فردی ندارم».
 
 
استاندار یزد گفت: «دستگاه‌های مسئول باید افرادی را که در سخنرانی معاون رئيس‌جمهوری اخلال ایجاد کردند، دنبال و شناسایی و براساس مقررات موضوع را پیگیری کنند».میرمحمدی در زمینه پیگیری ماجرا گفت: «درباره جنبه عمومی این اتفاق نمی‌شود بی‌تفاوت بود و این موضوع را با مقامات ذی‌ربط مطرح می‌کنیم تا افراد و عاملان آن را شناسایی کنند».

 

حاشیه های برهم زدن سخنرانی معاون روحانی در یزد:

واکنش امام جمعه یزد درخصوص حاشیه های برهم زدن سخنرانی معاون روحانی /معاون سیاسی و امنیتی استانداری یزد:مایه تأسف است

در حالی‌که معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در پیش‌خطبه‌های نماز جمعه یزد از ضرورت وحدت صحبت می‌کرد، عده قلیلی تلاش کردند سخنان وی را ناتمام بگذارند.

به گزارش تابناک یزد،مشاور معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت:درحالی‌که معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در پیش‌خطبه‌های نماز جمعه یزد از ضرورت وحدت صحبت می‌کرد، عده قلیلی تلاش کردند سخنان وی را ناتمام بگذارند.


جواد هروی اظهار کرد: عده قلیلی در پایان سخنرانی امیری در پیش‌خطبه‌های نماز جمعه یزد، شعارهایی دادند و سعی کردند که این سخنرانی را ناتمام بگذارند در حالی که آقای امیری سخنرانی خود را به اتمام رساند و در نماز عصر هم شرکت کرد.

وی در ادامه با اشاره به این‌که عده‌ای تلاش کردند تا فضا را متشنج کنند تا این سخنرانی ناتمام بماند، گفت: این در حالی بود که معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درباره تلاش‌های دولت در سه سال گذشته صحبت می‌کرد.

هروی خاطرنشان کرد: این عده قلیل سعی داشتند سخنرانی معاون پارلمانی رییس‌جمهور را ناتمام بگذارند ولی وی با خونسردی سخنرانی خود را ادامه داد و آن را به اتمام رساند. این در حالی بود که آقای امیری از ضرورت وحدت در کشور صحبت می‌کرد، ولی عده‌ای تلاش کردند مانع ادامه سخنرانی وی شوند که موفق هم نشدند.

هروی در پایان با اشاره به این‌که امام جمعه یزد از رفتار این عده قلیل ناراحت شده بود، گفت: در پایان سفر ما در خدمت آیت‌الله ناصری، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه یزد بودیم.

 

همچنین محمدعلی طالبی معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد در گفت و گو با  آنا، درباره شعارهای برخی افراد در نماز جمعه شهر یزد هنگام سخنرانی حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: من خودم امروز حضور داشتم و عده ای سعی داشتند با شعار دادن ایجاد تشنج کنند ولی آقای امیری به صبحت های خودشان ادامه دادند و آن فرصتی که در بین دو نماز وجود دارد را سخنرانی کردند.

وی افزود: آقای امیری در سخنان خود به استقبال بسیار خودب مردم استان یزد از آقای رئیس جمهوری در سفر استانی و همچنین موفقیت های دولت در بخش اقتصادی و برجام اشاره داشته است ولی یک عده ای هم این صحبت ها به مذاقشان خوش نیامده است و شعارهایی هم دادند.

طالبی گفت: تعدادی از خود مردم تلاش کردند که این تعداد افراد معدود را به آرامش دعوت کنند ولی چند دقیه ای این بحث طول کشید و در نهایت به پایان رسید.

معاون استاندار یزد تصریح کرد: مایه تأسف است کسانی که مدعی هم هستند در مکان مقدسی مثل نماز جمعه آن هم در مقابل شخصیتی که مورد تأیید مقامات مختلف است و سابقه کار در مجموعه های مختلف از جمله شورای نگهبان و قوه قضاییه را دارد، چنین رفتاری را انجام می دهند.

وی تأکید کرد: ولی خوشبختانه برنامه با آرامش کامل به پایان رسید و در طول دو روزی هم که جناب آقای امیری در استان بودند، تمام برنامه های ایشان برنامه ها به خوبی انجام شد.

 

شعار علیه توافق هسته ای درحین سخنرانی امیری معاون رییس جمهور درنمازجمعه یزد

عده ای قلیل علیه توافق هسته ای درحین سخنرانی امیری معاون رییس جمهور درنمازجمعه یزد شعار دادند.
 
به گزارش تابناک یزد،معاون پارلمانی رئیس جمهوری که از شامگاه چهارشنبه در یزد حضور دارد امروز پیش از خطبه های نماز جمعه سخنرانی کرد که صحبت های او با واکنش عده ای قلیل مواجه شد.
 
مضمون شعار مخالفان علیه  توافق هسته ای بودکه باعث شد لحظاتی سخنرانی امیری متوقف شود.
 

امیری معاون پارلمانی رئیس جمهوری طی این چند روز علاوه بر شرکت در جلسه شورای اداری از چند پروژه صنعتی و گردشگری بازدید کرده است.