زمان : 23 Azar 1395 - 10:51
شناسه : 132654
بازدید : 6880
نخستين نشست بررسی مشکلات جامعه هدف بهزیستی در بافق برگزار شد نخستين نشست بررسی مشکلات جامعه هدف بهزیستی در بافق برگزار شد

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق؛ نخستين جلسه بررسی مشکلات جامعه هدف بهزیستی با حضور سرپرست فرمانداري، شورای شهر و مسئولین مراکز و موسسات همسو با بهزیستی در محل فرمانداري بافق برگزار شد.

در ابتدا اين نشست محسن خوشگذران،رئيس بهزيستي بافق فعاليت هاي بهزيستي را در پنج حوزه پیشگیری،توانبخشی،اجتماعی،مشارکت ها و پشتیبانی بیان کرد و گفت: تعداد 44 مرکز فعال در حوزه های مذکور در حال ارائه خدمت هستند.

در ادامه مسئولین مراکز و موسسات با اشاره به مواردي چون: مکان و تجهیزات مناسب برای مراکز و موسسات، آموزش خانواده های معلولین و آسیب دیدگان، فرهنگ سازی جامعه در جهت باور کردن و بهره مندی از توانمندی های معلولین، خودکفا کردن توانخواه و مددجو به سبب اشتغال مناسب، هزینه های درمانی، استفاده از ظرفیت انجمن اولیاء و مربیان و فراگیر شدن آموزش به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی، معافیت مالیاتی و عوارض ارزش افزوده موسسات خیریه، جذب و هدایت خیرین به سمت تامین مناسب نیازهای گروه هدف بهزیستی، ساماندهی مهاجرین در معرض آسیب، اجرای صحیح قوانین مناسب سازی در اماکن و معابر عمومی، خواستارقرار گرفتن این مسائل در برنامه ریزی های قانونی و اجرایی شهرستان شدند.

در پايان سرپرست فرمانداری بافق با جمع بندی های لازم،به بیان راهکارهاي مناسب اشاره كرد و قول مساعد مبنی بر حل مشکلاتی که پشتوانه قانونی داشته باشد را داد.

محمد زاده رحماني افزود:رابط فرمانداری و بهزیستی برای رسیدگی دقیق تر به امور مربوط به بهزيستي معرفی و در خصوص مناسب سازی رمپ ورودي بانک رفاه و سایر اماکن و معابر به مسئولین ذیربط تذكراتي داده شده است.