زمان : 04 Azar 1395 - 11:06
شناسه : 131963
بازدید : 12653
روایت باهنر از طرفداران رادیکال احمدی نژاد روایت باهنر از طرفداران رادیکال احمدی نژاد

محمد رضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین و رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری کمتر از دیگر اصولگرایان نگران است. او معتقد است در نهایت همه نحله‌های اصولگرایی به وحدت خواهند رسید و می‌توانند رقیبی خطرناک برای روحانی معرفی کنند. با این حال به دولت نیز نمره قبولی می‌دهد و احتمال بالای تداوم ریاست‌جمهوری روحانی را دور از نظر نگه نمی‌دارد.

به گزارش یزد فردا ،  بخش هایی از اظهارات وی را در گفتگو با اعتماد بخوانید:

*در مجلس کنونی دقیقا سه «دسته» فعالیت می‌کنند، گروه اول متعهد به جریان اصلاح‌طلبی هستند، دسته دوم خود را متعهد به اصولگرایان می‌دانند و گروه سوم را «وغیره‌ها» تشکیل می‌دهند. این گروه سوم به اقتضای مسائل و اتفاقات موضع‌گیری می‌کنند و یک مسیر و جهت به عنوان حزب سوم را دنبال نمی‌کنند.

*یک خلأ قانونی در امر برگزاری انتخابات مجلس وجود دارد که مرتفع شدن آن می‌تواند به نفع همه جریان‌ها شود. در برگزاری انتخابات مجلس، نتیجه نهایی به صورت مطلق محاسبه می‌شود، در حالی که در بیشتر کشورها به صورت تناسبی افراد انتخاب و به پارلمان راه پیدا می‌کنند. در انتخابات اسفندماه گذشته اصولگرایان در تهران ٤٠ درصد از آرا را کسب کردند و اصلاح‌طلبان (لیست امید) ٦٠ درصد رای آوردند. در بسیاری از کشورها در چنین موقعیتی به تناسب آرا، افراد از احزاب موجود وارد مجالس قانونگذاری می‌شوند، اما در ایران چون محاسبه به صورت مطلق انجام می‌شود اتفاقی شبیه مجلس دهم رخ می‌دهد که لیست امید «سی» بر «صفر» پیروز می‌شود، دقیقا مانند اتفاقی که در مجلس نهم رخ داد و اکثریت قاطع تهران را نمایندگان اصولگرا تشکیل دادند.

* پایداری هم ساز جداگانه از اصولگرایان نمی‌زند.

*از یک منظر دیگر باید توجه داشته باشیم که دکتر روحانی فعلا دوره اول خود را می‌گذرانند و تجربه کنونی کشور ما همیشه روسای جمهور دو دوره‌ای را نشان می‌دهد. اگر ایشان بخواهند دوباره رییس‌جمهور شوند، باید به «رویش»های رای خود بیشتر فکر کنند. زیرا «ریزش»هایی نیز برای آرای آقای روحانی وجود دارد که می‌تواند ایشان را در مسیر رای آوری دچار مشکل کند.

*در عرصه رقابت رفتن آقای احمدی‌نژاد را می‌توان این‌گونه بررسی کرد؛ اگر احمدی‌نژاد می‌ماند، قطعا میان اصولگرایان شکاف ایجاد می‌شد، زیرا همین الان هم برخی طرفدار «جدی» و «تعصبی» آقای احمدی‌نژاد هستند،