زمان : 08 Bahman 1395 - 23:37
شناسه : 131815
بازدید : 25358
رفتارهاي مطلوب يا نامطلوب در رانندگي ريشه در دوران كودكي افراد دارد خبر آرشیوی 29 دی ماه رفتارهاي مطلوب يا نامطلوب در رانندگي ريشه در دوران كودكي افراد دارد

 

یزدفردا"گروه اجتماعی "سرویس حوادث"خبرهای پلیس استان یزد: فرمانده انتظامي شهرستان بافق گفت: بستر اصلي پديد آمدن رفتارهاي مطلوب يا نامطلوب در رانندگي از دوران كودكي شكل مي‌گيرد.

سرهنگ فرهاد بيگلري، گفت: كودكان و نوجوانان سال‌ها قبل از آن ‌كه واجد شرايط قانوني رانندگي شوند، به تدريج با رفتارهاي كلامي و غيركلامي مختلف بزرگسالان هنگام رانندگي آشنا مي‌شوند.

سرهنگ بيگلري افزود: آنها تا قبل از رسيدن به سن قانوني رانندگي، هزاران بار نحوه‌ي رفتار كلامي و غيركلامي راننده‌هاي ديگر را مشاهده مي‌كنند و آنها را به دقت زير نظر مي گيرند و اين رفتارها را با افكار كودكانه‌ي خود مورد بررسي و تجزيه و تحليل قرار مي‌دهند و الگوهاي رفتاري را كه برايشان محبوب‌تر باشد به سادگي مي‌پذيرند.

اين مقام انتظامي تصريح كرد: به زبان آوردن واژه‌هاي ناخوشايند هنگام رانندگي،‌ واكنش نشان‌ دادن حركتي به رفتار ديگران در رانندگي، عبور از چراغ قرمز و بي‌اعتنايي به مقررات راهنمايي و رانندگي، در مقابل گوش‌هاي شنوا و چشمان نظاره‌گر كودكان و نوجوانان زمينه‌هاي اوليه را براي رانندگي‌هاي تهاجمي آنان در آينده فراهم مي‌كند.

وي ادامه داد: ناهنجاري‌هاي ترافيكي و رفتارهاي نامطلوب در رانندگي ريشه در شكل‌گيري شخصيت افراد تحت تأثير الگوهاي غلط رانندگي دارد و بستر اصلي پديد آمدن رفتارهاي مطلوب يا نامطلوب در رانندگي از دوران كودكي شكل مي‌گيرد.

سرهنگ بيگلري با اشاره به اينكه می بايست ريشه‌ي اصلي رانندگي‌هاي تهاجمي و تخلفات ناشي از آن را در شرايط رواني و خصيصه‌هاي شخصيتي افراد متخلف جستجو كرد، تأكيد كرد: ارائه‌ الگوهاي مطلوب رانندگي و آشنا كردن نوجوانان و جوانان با ويژگي‌هاي يك راننده‌ي خوب، مي‌تواند از روش‌هاي مؤثر در پيشگيري از رانندگي‌هاي تهاجمي و بروز حوادث رانندگي در جامعه باشد.