زمان : 29 Aban 1395 - 12:47
شناسه : 131698
بازدید : 9435
بنیاد برکت تاثیر بسزایی در محرومیت زدایی در سراسر کشور دارد بنیاد برکت تاثیر بسزایی در محرومیت زدایی در سراسر کشور دارد

رییس مجمع نمایندگان همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح‌های اقتصادی و کارآفرینی بنیاد برکت تأثیر بسزایی در محرومیت‌زدایی مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته‌ی کشور دارد. 

بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تاکنون در 267 طرح اقتصادی در مناطق محروم کشور مشارکت کرده تا ضمن توانمندسازی اقتصادی این مناطق بتواند از کارآفرینان محلی در راستای سیاست‌های اقتصادی مقاومتی حمایت کند. 

امیر خجسته  اضافه کرد: مشارکت در طرح‌های اقتصادی، تقویت بخش کارآفرینی و ایجاد اشتغال از سوی بنیاد برکت در نقاط محروم و کم‌تر توسعه‌یافته باعث تقویت امید به زندگی و رونق اقتصادی این مناطق خواهد شد و تاکنون نیز دستاوردهای خوبی به دنبال داشته است. 

وی با بیان اینکه عملکرد بنیاد برکت قابل تقدیر است، افزود: بنیاد برکت از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و به موجب رهنمودهای رهبر معظم انقلاب ایجاد شده و اقدامات این بنیاد در مدرسه‌سازی، توانمندسازی اقتصادی، امور فرهنگی و حوزه‌ی سلامت در مناطق کم‌تر توسعه‌یافته و در مجموع احیای مناطق محروم بسیار رضایت‌بخش است. 

خجسته گفت: هم‌اکنون در مناطق کم‌تر توسعه‌یافته‌ی همدان نظیر نهاوند، ملایر، اسدآّباد و بهار همدان احداث مدارس و ساخت بیمارستان از سوی بنیاد برکت در دست انجام است. 

بنیاد برکت تاکنون 778 مدرسه با 4065 کلاس درس با ظرفیت 101 هزار نفر در مناطق محروم کشور تأسیس کرده است. این بنیاد درصدد است فرمایش رهبر معظم انقلاب برای ایجاد یک‌هزار مدرسه در مناطق محروم کشور را، تحقق بخشد. 

رییس مجمع نمایندگان همدان در مجلس شورای اسلامی به اجرایی شدن270 طرح بهداشتی و درمانی در همدان به‌ویژه در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: این طرح‌ها اغلب در مناطق کم‌تر توسعه‌یافته و مستضعف‌نشین با بیش از یک‌هزار و 50 میلیارد ریال اعتبار انجام خواهد شد. 

 وی با بیان این‌که نمایندگان مجلس شورای اسلامی توجه جدی به توسعه‌ی مناطق محروم به‌ویژه روستاها دارند گفت: مجلس رویکرد حمایتی از طرح‌های اجرایی در مناطق محروم دارد و بنیاد برکت نیز در این زمینه‌ها توانسته اقدام‌های مهمی را اجرایی کند. 

وی خاطرنشان کرد: بنیاد برکت فرصت‌های توانمندسازی اقتصادی و اشتغال‌زایی را برای کارآفرینان مهیا ساخته و ضمن اشتغال‌زایی مناسب، اوضاع معیشتی مردم در مناطق کم‌تر توسعه‌یافته و محروم را بهبود داده است. 

بنیاد برکت در هشت سال گذشته برای بیش از 166 هزار نفر شغل پایدار ایجاد کرده است که یکی از اهداف مهم عمل به اقتصاد مقاومتی تلقی می‌شود. 

بنیاد برکت در آذرماه سال 86 ایجاد شد در راستای محرومیت‌‌زدایی، سرمایه‌گذاری و مشارکت در طرح‌های توانمندسازی اقتصادی و کارآفرینی در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته‌ی کشور را در دستور کار دارد.