زمان : 25 Aban 1395 - 20:13
شناسه : 131522
بازدید : 11522
طبس امروز بیشتر از هر زمانی نیازمند همدلی و همزبانی است معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس: طبس امروز بیشتر از هر زمانی نیازمند همدلی و همزبانی است معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس در دیدار امام جمعه و اصولگرایان شهرستان با وی گفت: امروز طبس بیشتر از هر زمانی نیازمند همدلی و همزبانی است و امیدوارم این وحدت و همدلی را تشدید کنیم.

حمید رضا حجازی - به گزارش خبرنگار یزد فردا در طبس: سید مهدی طلایی مقدم در این دیدار با تاکید بر وحدت و همدلی بین تمامی جریان ها و احزاب شهرستان به شعار سال 94 و اشاره رهبر به وحدت و همدلی و همچنین شعار امسال اشاره کرد و گفت: با عمل به این شعارها تاکنون توانسته ایم بسیاری از بحران ها را پشت سر بگذاریم.

وی ادامه داد: باید از روزمرگی پرهیز کنیم و چشم انداز را مشخص کرده و بر اساس آن برنامه ریزی کنیم.

فرماندار ویژه طبس افزود: این برنامه ریزی و چشم انداز نیازمند همدلی و همزبانی است و انتقاد کردن نیز عین همدلی است و این به معنی چشم بستن بر مشکلات نیست.

وی به جایگاه ویژه طبس اشاره کرد و گفت: دولت می خواهد توجه ویژه ای به این شهرستان داشته باشد و از این فرصت باید استفاده کرده و در این راه به کمک همه اقشار جامعه از جمله امام جمعه و روحانیت نیاز داریم.

طلایی خاطر نشان کرد: حضور امام جمعه طبس فعالیت بسیاری از کسانی که می خواستند حساسیت ایجاد کنند را خنثی کرد.

 

*امام جمعه طبس: سابقه و مدیریت قبلی طلایی باعث وحدت بیشتر و توسعه شهرستان می شود

امام جمعه طبس نیز در این دیدار سابقه و مدیریت قبلی طلایی را باعث وحدت بیشتر و توسعه شهرستان دانست و خواست از تمامی امکانات و ذخایر شهرستان در جهت عمران، آبادانی و پیشرفت طبس استفاده شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم مهاجریان هماهنگی، همدلی و هم اندیشی  را لازمه پیشرفت شهرستان طبس عنوان کرد و خواست مشکلات نیروگاه حرارتی طبس، و پرداخت دو درصد سهم شهرستان از سود فروش معادن پیگیری شود و افزود: مشکلات در خصوص عدم پرداخت سهم شهرستان طبس از دو درصد از سود فروش معادن به مدیریت مجتمع زغالسنگ طبس بر می گردد که با آنان صحبت کرده ام و ابتدا باید این مشکلات در طبس برطرف شود.

وی خواستار پرداخت سهم طبس از دو درصد از سود فروش معادن پتاس نیز شد و گفت: این معادن در طبس قرار دارد ولی اصفهانی ها از آن استفاده می کنند.

امام جمعه طبس با اشاره به اینکه به مرز جغرافیایی طبس تجاوز شده است گفت: تابلوها باید 45 کیلومتر به سمت خور بیابانک جابجا شود.

مهاجریان دو شرط الحاق طبس به خراسان جنوبی را فرمانداری ویژه شهرستان و حوزه انتخابیه طبس و بشرویه عنوان کرد که تا کنون هیچکدام عملی نشده است.

وی گفت:حوزه انتخابیه طبس و بشرویه باید یک نماینده داشته باشد و این قولی است که دولت به طبس داده و در صحن علنی مجلس نیز مطرح شده و کلیات آن مصوب و تنها دوفوریت آن تصویب نشده است.

امام جمعه طبس گفت: در اینخصوص به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نامه نوشته و به این مسئله اشاره کردم که این قانون اساسی این حق را برای مردم ایجاد کرده است که هر 10 سال 20 نماینده اضافه شود و کار کارشناسی انجام شده و یک نماینده نیز به طبس اختصاص یافته است.

وی همچنین خشکسالی را یکی از مشکلات طبس برشمرد که خواست پیگیری شود و خواستار انتقال آب از سرشاخه های کارون به طبس نیز شد و گفت: انتقال آب کارون تا یزد انجام شده و سهم طبس نیز دیده شده است که باید به طبس منتقل شود.