زمان : 11 Aban 1395 - 10:18
شناسه : 130883
بازدید : 22847
 اختصاص 5 میلیارد تومان اعتبار به جاده ورزنه - ندوشن اختصاص 5 میلیارد تومان اعتبار به جاده ورزنه - ندوشن
فرماندارمیبد در سفر 3 روز خود به تهران و رایزنی با مقامات ارشد کشور و معاونین وزارت خانه‌ها، با دستان پر به شهر تاریخی میبد قدم گذاشت.
 

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، فرماندارمیبد باحضور در دفتر امام جمعه میبد در قم به همراه امام‌جمعه، نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در اولین دیدار خود با نامور مطلق، معاون میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری کشور بحث جهانی‌شدن زیلو را با وی در میان گذاشت.

فلاح در این دیدار خواستار اعتبار ویژه جهت رونق بخشی صنعت زیلو در سطح ملی شد و افزود: هنر صنعت زیلوی میبد منحصربه‌فرد است و مسئولین میبد به دنبال ایجاد بازارچه خوشه زیلو در این شهرستان هستند.

وی افزود: قرار شد در این زمینه جلسه نهایی را با حضور نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، فرمانداری و مدیرکل میراث فرهنگی استان طی 2 هفته آینده در مظهر معاون میراث فرهنگی کشور باشیم.

فرماندارمیبد دیداری هم با پور سید آقایی مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران داشت که بحث بهسازی و محوطه‌سازی ایستگاه راه‌آهن میبد را مطرح کرد و دستور خوبی را در این زمینه گرفت تا این پروژه هم به سرانجام برسد.

حسین فلاح سپس باانرژی و قوت قلب راهی دیدار با دکتر شفیعی رئیس دانشکده فنی شد که پس از تشریح مشکلات سرپرستی این دانشکده، ساختمان آموزشی آن اختصاص 200 میلیون تومان اعتبار برای اتمام پروژه‌های دانشکده فنی خواهران حاصل این جلسه شد تا این پروژه هم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

پی گیری فرماندارمیبد به اینجا ختم نشد و وی با سعه‌صدر و بدون وقفه دیداری هم با مدیرکل وزارت صنعت معدن و تجارت برقرار کرد و با در میان گذاشتن موضوع جاده ورزنه –ندوشن خواستار تحقق این مسیر شد.

رایزنی فرماندارمیبد، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد و صادقیان مدیر حمل‌ونقل راه استان با هاشم‌پور نتیجه داد و هاشم‌پور با دستور تأمین 5 میلیارد تومانی و همچنین تأمین همان اندازه از استان قرار شد مسیر ورزنه –ندوشن هم تا پایان سال 96 به بهره‌برداری برسد.

وی در دیدار با کارشناسان وزارت کشور هم با اشاره به شهرستان میبد به‌عنوان شهر تاریخی به بحث سکونت‌گاه‌های غیررسمی پرداخت و گفت: برای جلوگیری از خالی شدن تک بناهای تاریخی و رونق دوباره آن نیاز به اعتبار هستیم.

فرماندارمیبد همچنین از احداث یک آموزشگاه از سوی بنیاد برکت خبر داد و گفت: در جلسه‌ای هم که با نیکزاد و مسئولین بنیاد برکت داشتیم موافقت شد که آموزشگاهی در بخش ندوشن از سوی بنیاد برکت به‌صورت کامل با تجهیزات احداث شود.

اما فرماندارمیبد در آخرین ملاقات خود با مسئولین سازمان دهیاری‌ها، یک‌صد میلیون تومان اعتبار برای مرمت آسیاب آبی بیده جذب کرد.

حسین فلاح در پایان از امام‌جمعه میبد، نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی مسئولین دفتر امام‌جمعه در قم، مسئول دفتر نماینده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد، مدیر حمل‌ونقل راه استان و تمامی کسانی که هماهنگی و زمینه لازم جهت برقراری این دیدارها و رایزنی‌ها انجام داده بودند قدردانی کرد و افزود: سفر بسیار خوب پربرکتی بود، امیدواریم در سفرهای بعدی هم نتایج خوبی را برای شهرستان به ارمغان بیاوریم.