زمان : 11 Mehr 1395 - 18:12
شناسه : 129615
بازدید : 8980
آسوشیتدپرس | شغل ایتالیایی در تلویزیون آسوشیتدپرس | شغل ایتالیایی در تلویزیون یزدفردا"با اقتباس از فیلم پرطرفدار و موفق «شغل ایتالیایی» یک سریال ساخته می‌شود.

یزدفردا"با اقتباس از فیلم پرطرفدار و موفق «شغل ایتالیایی» یک سریال ساخته می‌شود.

این روزها بازسازی فیلم «شغل ايتاليايي» محصول ۲۰۰۳ در قالب یک سریال تلویزیونی مورد توجه قرار گرفته است.

در حالی که فیلم «شغل ايتاليايي» خودش بازسازی فیلمی از سال ۱۹۶۹ بود، حالا این فیلم به موضوع یک بازسازی جدید بدل شده است.

این فیلم که به کارگردانی اف. گری گری بر مبنای فیلمنامه دونا پاول و وین پاول ساخته شده بود، با بازی مارک والبرگ، چارلیز ترون، ادوارد نورتون، جیسون استاتهام، دونالد ساترلند، ست گرین و مس دف ساخته شده بود.

«شغل ايتاليايي» که با هزینه ۶۰ میلیون دلاری ساخته شد بیش از ۱۷۶ میلیون دلار فروش کرد.این فیلم جنایی پليسي محصول مشترک فرانسه و آمریکا بود و بیشتر صحنه‌های فیلم در لس‌آنجلس و ونیز فیلمبرداری شدند.

داستان این فیلم درباره چارلی با بازی والبرگ است که به عنوان مغز متفکر گروهی سارق، قصد دارند کار استیو با بازی نورتن را که یکی از دوستان سابق‌شان است و  به آنان رودست زده تلافی کنند و جیب او را از تمامی درآمدهای نامشروعش خالی کنند.

حالا در سریال قرار است با توجه به داستان هر دو فیلم قبلی، این گروه به چند خانواده گانگستر بدل شوند که برای انجام یک کار دیگر از بازنشستگی بیرون می‌آیند تا بتوانند رهبر خانواده‌شان را از زندان بیرون بیاورند.

فیلمنامه ابتدایی توسط راب وایس نوشته خواهد شد که بیش از همه برای سریال مشهور شبکه اچ‌بی‌او با عنوان «همراهان» شناخته می‌شود. وی در کنار بنجامین برند و دونالد دی لاین که تهیه کننده فیلم ۲۰۰۳ بود، کار تهیه سریال را برعهده دارند.

در حالی که ابتدا پارامونت ابراز علاقه کرده بود تا به سراغ ساخت ادامه‌ای بر این فیلم برود، اکنون ان‌بی‌سی ساخت سریال را برعهده گرفته است.

در سریال هنوز چارلی کروکر که در فیلم اول نقشش را مایکل کین و در فیلم دوم مارک والبرگ بازی کرده بودند، شخصیت اصلی داستان است. او این بار قصد ندارد شمش‌های طلا را بدزدد و تلاش دارد رییس سابق شان را از زندان نجات دهد. این فیلم با زمینه‌ای از طنز، سبک اکشن و رمانس ساخته می‌شود.

این فیلم به این ترتیب به شماری از فیلم‌های مطرح مثل «تیرانداز»، «اسنچ»، «مدرسه راک»، و یکی از بهترین نمونه‌های این کار یعنی «فارگو» پیوسته که در بازسازی از فیلم سینمایی به سریال تلویزیونی بدل شدند.

 

یک دقیقه صبر کن پسر! من یه فکر بکر عالی دارم...

 

۱۱ مارس ۲۰۱۵. هتل پنینسولا در هنگ کنگ. نمای اتوبوس واقعی و در ابعاد حقیقی است و در واقع اشاره دارد به سکانس آخر فیلم شغل ایتالیایی محصول ۱۹۶۹ سینمای انگلستان. جایی که یک اتوبوس با همین رنگ و ابعاد در لبه یک دره متوقف می‌شود...

 

این اثر هنری را ریچارد ویلسون طراح سرشناس بریتانیایی ساخته و اصل طرح و شعار نمادین این سازه نیز برگرفته از فیلم و یک دیالوگ بسیار معروف مایکل کین در سکانس آخر فیلم شغل ایتالیایی است. جایی که اتوبوس سارقین در لبه یک دره هولناک گیر می‌افتد و مایکل کین به یکی از رفقای جوانترش با خونسردی هرچه تمامتر می‌گوید: یك دقیقه صبر کن پسر. من یه فکر بکر عالی دارم...

توریسم و سینما دیگر مدتها است به هم گره خورده‌اند. هتل‌های هنگ کنگ و جاذبه‌های توریستی در این کشور در این امر حدود ۵ سال است که پیشگام هستند.

نقد فیلم شغل ایتالیایی نوشته همکارمان مهدی تهرانی منتقد و مدرس سینما را نیز می‌توانید در لینک ذیل دنبال کنید: