زمان : 04 Mehr 1395 - 15:22
شناسه : 129532
بازدید : 20697
پنج هزارو 800 دانش آموز در خاتم راهی مدارس شدند پنج هزارو 800 دانش آموز در خاتم راهی مدارس شدند

پنج هزارو 800 دانش آموز شهرستان خاتم سبح امروز راهی کلاسهای درس شدند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری خاتم؛ روز شنبه در آئین بازگشایی مدارس که به صورت نمادین در مدرسه برکت با حضور فرماندار خاتم و جمعی از مسئولین برگزار شد، زنگ مهر و مقاومت و زنگ سرشماری نواخته شد و دانش آموزان راهی مدرسه شدند. 
در این آئین، فرماندار خاتم به جایگاه دانش و آموزش در فرهنگ ایرانی - اسلامی و ارائه نظرات چند نفر از دانشمندان و صاحب نظران در این زمینه پرداخت و گفت: علاوه بر آموزش رسمی و کلاسیک، باید به کلاس های مهارت آموزی و فوق برنامه در جوار کلاس های رسمی توجه شود.
محمد زاده رحمانی یادآور شد: مدارس نقش سازنده ای را ایفا می کنند چرا که اگر یک مدرسه بازگشایی شود تاثیر زیادی بر کاهش ناهنجاری و افزایش فرهیختگی جامعه دارد.
وی نقش و کمک بیشتر اولیا در اداره مجموعه آموزش و پرورش را خواستار و کسب رتبه های برتر دانش آموزان در کنکور سالجاری را مایه امیدواری و ایجاد امید در دانش آموزان دانست. 
وی همچنین در قسمتی از سخنان خود بر نقش دانش آموزان بر ارائه آمار صحیح در سرشماری سالجاری تاکید کرد و نقش آموزش و پرورش را حائز اهمیت دانست. 
مدیر آموزش و پرورش خاتم نیر ضمن بیان اینکه قبل از آغاز بازگشایی مدارس تمهیداتی در راستای آماده سازی مدارس در شهرستان صورت گرفته است، اظهار کرد: سازماندهی، فراهمم نمودن تجهیزات و انجام برخی از تعمیرات از ضروریاتی است که قبل از ورود دانش آموزان به مدارس تحت عنوان پروژه مهر در خاتم اجرایی شده است.
حبیب الله کاظمی نسب از افزایش نرخ مشارکت مردم در فعالیتهای آموزش و پرورش خبر داد و یادآور شد: مشارکت اولیا در بخش آموزش و پرورش می تواند زمینه ساز پیشرفت های زیادی است.
وی با اشاره به اجرای عدالت آموزشی گفت: اجرای عدالت آموزشی از ضروریاتی است که باید مد نظر قرار گرفته و در اجرای آن اقدامات لازم صورن گیرد.
وی نقد توسط دانش آموزان را مهم خواند و افزود: دانش آموزان باید اظهار نظر کنند ، با نقد ، پیشنهاد از طرف آنها می توانیم برنامه ریزی بهتری را در زمینه آموزش و پرورش انجام دهند.
کاظمی نسب احترام معلمان به دانش آموزان، حق بهداشت، بهداشت روانی، عدالت آموزشی را از نیازهای قشر محصل خواند و تاکید کرد: دانش آموزان باید در دید معلمان یکسان بوده و از نظر آموزشی عدالت را رعایت کنند.
وی از کسب رتبه های برتر و دو رقمی در بین دانش آموزان خاتم خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه در چند سال گذشته توانستیم پیشرفت های زیادی را در این بخش کسب کرده و شاهد انتخاب رشته های خوب در شهرستان بوده ایم.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان در پایان از زحمات زاده رحمانی فرماندار خاتم و دیگر مسئولین در ارتقای سطح اموزش و پرورش شهرستان قدردانی کرد.
زنگ مهر و مقاومت و زنگ سرشماری اینترنتی در همه مدارس شهرستان و بصورت نمادین در دبیرستان برکت با حضور مسئولان نواخته شد.