زمان : 02 Mehr 1395 - 17:29
شناسه : 129409
بازدید : 17984
ساخت دو مجتمع آبرسانی در خاتم/ بزودی ساخت دو مجتمع آبرسانی در خاتم/ بزودی

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد از ساخت دو مجتمع آبرسانی در روستاهای شهرستان خاتم خبر داد و افزود: با تمهیداتی که اندیشیده شده تجهیزات چاه آب شرب روستای شهریاری نیز به زودی جهت رفع مشکل مشترکان خریداری و بر روی چاه نصب و تست خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری خاتم؛ محمد فاتحی روز پنجشنبه در بازدید از روستاهای شهرستان خاتم در دیدار با فرماندار این شهرستان افزود: روستاها خط مقدم تولید هستند و نقش سازنده ای در اقتصاد مقاومتی دارند لذا باید به آنها توجه ویژه صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: باید به سمت ساخت مجتمع های آبرسانی رفته تا بتوانیم روستاهای شهرستان را تحت پوشش قرار داده و مشکلات آنها در زمینه آبرسانی را مرتفع نماییم.
وی با اشاره به برخورد قانونی با انشعابات غیرمجاز اظهار کرد: تعرض با هرگونه تاسیسات آبرسانی در روستاهای شهرستان غیرقانونی بوده و در صورت مشاهده با برخورد شدید مقامات قضایی و مسئولان شهرستان همراه خواهد بود.
فاتحی یادآور شد: با توجه به اجرای برخی از پروژه های از جمله دو مجتمع آبرسانی به شهرستان و همچنین نصب تجهیزات جدید بر روی چاه آب شرب شهریاری در هفته آینده مشاوران این شرکت جهت بررسی این مسائل در خاتم حضور خواهند یافت.
مدیر آبفار استان یزد ضمن تقدیر و تشکر از فرماندار خاتم در راستای پیگیری هایشان در زمینه روستاهای شهرستان، تاکید کرد: خوشبختانه با همکاری فرماندار خاتم اعتبارات خوبی به آب روستایی اختصاص می یابد که امید داریم سالجاری نیز در جذب اعتبارات به این بخش نگاه ویژه داشته باشند.
وی همچنین در پایان، مطالبات قبوض آب در برخی از روستاها را زیاد دانست و از مشترکان خواست تا نسبت به پرداخت قبوض آب بهای خود اقدام نمایند.
در ابتدای این نشست فرماندار خاتم با اشاره به اجرای طرح های مشارکتی خواستار اجرای این گونه طرح ها در بخش آب در شهرستان شد.
محمد زاده رحمانی، خاتم را در زمینه نصب کنتورهای هوشمند در استان پیشتاز دانست و گفت: با اقداماتی که در شهرستان انجام شده افت منابع آب زیرزمینی در برخی از دشت ها کمتر شده که این اقدام، کار آبفار را تسهیل و به حفظ ظرفیت و آبدهی چاه های آب شرب کمک می نماید.
وی افت آب در دشت شهریاری را زیاد دانست و تاکید کرد: برداشت آب بیشتر از حد تعیین شده در این دشت موجب شده تا افت آب در این دشت زیاد باشد و مشکلی را برای چاه های آب شرب ایجاد نماید.
این مسئول اولویت اول آبفار در زمینه طرح های اجرایی در شهرستان را ساماندهی تامین آب شرب شهریاری و سپس توتک، چنارناز و کرخنگان و همچنین ساخت مجتمع آب دهستان فتح آباد و انتقال منبع دخیره آب این دهستان را به بلندی روستای قدمگاه اعلام کرد. 
زاده رحمانی اصلاح و بازسازی شبکه آبرسانی برخی از روستاهای شهرستان از جمله ترکان و هرابرجان، کرخنگان و چاهک را ضروری دانست و خواستار اصلاح و بازسازی شبکه آب شرب این روستاها شد.