زمان : 22 Shahrivar 1395 - 01:45
شناسه : 128598
بازدید : 11725
وزیر کشور:ثبت نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی اختیاری است وزیر کشور:ثبت نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی اختیاری است یزدفردا:وزیر کشور به ابهامات پیش آمده پیرامون نقل و انتقال خودرو و ثبت آن در دفاتر اسناد رسمی گفت: مدارک صادر شده از سوی پلیس برای احراز مالکیت خودرو کافی است

یزدفردا:وزیر کشور به ابهامات پیش آمده پیرامون نقل و انتقال خودرو و ثبت آن در دفاتر اسناد رسمی گفت: مدارک صادر شده از سوی پلیس برای احراز مالکیت خودرو کافی است

به گزارش یزدفردا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در حاشیه نشست فرماندهان نیروی انتظامی که روز گذشته در مقر مرکزی برگزار شد و در جمع خبرنگاران درباره اقدامات پیش آمده در مورد نقل و انتقال خودروها و ادعای کانون سردفترداران مبنی بر ضرورت ثبت این نقل و انتقالات در دفاتر اسناد، اظهار کرد: قانون این اختیار را به شهروندان داده تا در صورت تمایل، نقل و انتقال خودروهای خود را در دفاتر اسناد نیز به ثبت برسانند و آنچه که از سوی پلیس انجام شده و مدارکی که نیروی انتظامی اعلام می‌کند برای احراز مالکیت خودرو کافی است.

وی ادامه داد: همانطور که شهروندان یخچال، تلویزیون، فرش و اقلام اینچنینی را ثبت رسمی نمی‌کنند، در مورد خودرو نیز همین موضوع صادق است و نیازی نیست که سندی از سوی دفاتر اسناد صادر شود، بلکه مدارک صادر شده از سوی پلیس کافی است.

وزیر کشور با بیان اینکه نیروی انتظامی در این زمینه وظیفه قانونی خودش را انجام می‌دهد، ادامه داد: اگر بناست قانونی در این زمینه تغییر کند؛ باید قانون گذار صراحتا اعلام کند همه افراد باید با مراجعه به دفاتر اسناد مالکیت خودرو را ثبت کنند. در حال حاضر این موضوع اختیاری است و هیچ اجباری در آن وجود ندارد و تنها همانطور که گفتم مدارک صادر شده از سوی پلیس برای مالکیت خودرو کفایت می‌کند.

رحمانی‌فضلی همچنین در بخش دیگری از سخنانش به نشست فصلی فرماندهان ناجا اشاره کرد و افزود: فرماندهان نیروی انتظامی در این جلسه گزارشی از عملکرد خود در حوزه‌های مختلف را به ما ارائه دادند و خوشبختانه یک جهشی را در اقدامات و ماموریت‌های ناجا مشاهده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه برای مناسبت‌های پیش‌رو همچون ایام اربعین و انتخابات باید از الان آمادگی داشته باشیم، گفت: همچنین مواردی همچون بالا بردن امنیت در مناطق مرزی، مبارزه با قاچاق کالا و… همه از محورهایی است که در این جلسه درباره آن بحث شده و مواردی نیز برای اجرا ابلاغ شد.

وزیر کشور با بیان اینکه تلاش شد رابطه نیروی انتظامی با مردم طوری باشد که سطح خدماتش افزایش یابد، اظهار کرد: همچنین درباره دستورات مقام معظم رهبری و توصیه‌های ایشان نیز مواردی مطرح شده و در دستور قرار گرفت.

 

 

منبع : ایسنا