زمان : 22 Mordad 1395 - 00:29
شناسه : 126628
بازدید : 19351
چراغ‌های امید برای واحدهای صنعتی روشن‌تر شده است فرماندارمیبد: چراغ‌های امید برای واحدهای صنعتی روشن‌تر شده است جلسه شورای اداری شهرستان میبد با حضور معاون وزیر صنعت معدن و تجارت، فرماندارمیبد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، فرماندارمیبد با قدردانی از همکاری‌های خوب و ارزشمند شرکت شهرک‌های صنعتی استان در راستای حل مشکلات زیرساخت‌های نواحی صنعتی این شهرستان گفت: طبیعتاً بخشی از زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی بعد از دو سه دهه نیاز به تعمیر و بازسازی دارد که خوشبختانه با نگاه خوب استان بخش مهمی از این مشکلات در ماه‌های اخیر به حداقل رسیده است.

حسین فلاح بابیان اینکه شهرک صنعتی جهان‌آباد این شهرستان به‌تمام‌معنا پویاست و به رونق اقتصادی خود را حفظ کرده است افزود: در ناحیه صنعتی 2 هم زیرساخت‌های انجام‌شده است و تنها در بخش گازرسانی که به یک ایستگاه 200 هزاری نیاز داریم هم ظرف 5 ماه آینده آن را به سرانجام خواهیم رساند.

فلاح حل مشکل گازرسانی به شهرک شمس‌آباد را هم با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان قابل‌حل دانست و گفت: این شهرک به‌تمام‌معنا یک ناحیه صنعتی پاک محسوب می‌شود و با گازرسانی به این شهرک سایر موانع هم در آینده نزدیک در این شهرک صنعتی حل خواهد شد.

وی با اشاره به تحولات اخیر در حوزه میراث فرهنگی در شهرستان میبد به 700 هکتار بافت تاریخی و ثبت آن در فهرست آثار ملی پرداخت و گفت: بخشی از این بافت‌ها در خود شهرستان و بخشی هم در شهرهای ندوشن و بفروئیه است.

فرماندارمیبد صنایع‌دستی، زیلو، کار بافی و سفال و سرامیک را از صنایع و هنرهای دستی مردم میبد برشمرد و گفت: این صنایع درواقع همان صنایع پاک محسوب می‌شوند که می‌توان روی آن برنامه‌ریزی و به‌عنوان صنایع‌دستی کم‌نظیر سرمایه‌گذاری کرد که گام‌هایی در سال‌های اخیر در این زمینه برداشته‌شده است.

فلاح بابیان اینکه در صنعت سفال و سرامیک که به‌صورت سنتی درمیبد فعالیت دارند به علت عدم دستگاه گل شویی، بخشی از تولیدات آن‌ها در مراحل لعاب و کوره به ضایعات تبدیل می‌شود خواستار تسهیلات مناسب به این قشر زحمت‌کش شد.

وی از زیلو به‌عنوان هنر صنعت منحصربه‌فرد مردم میبد یادکرد و افزود: مردم میبد سررشته کامل این هنر صنعت را در حوزه رنگ و تولید دارند که اگر این هنر صنعت به‌عنوان خوشه زیلو در شهرستان میبد تعریف شود گام‌های مهمی را در این راستا می‌توان با همکاری میراث فرهنگی برای معرفی و تولید آن برداشت.

فرماندارمیبد خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر مجتمع‌های زیلو و کار بافی در محلات راه‌اندازی شده است و این حرکت می‌تواند راه را به روی این صنایع‌دستی باارزش درمیبد باز کند.

فلاح با تأکید بر اینکه نگاه میبد برخلاف بعضی از شهرستان‌ها به کشاورزی، به صنایع‌دستی است گفت: خوشبختانه دولت نویدهای خوبی در بخش سرمایه در گردش داده است و چراغ‌های امید برای واحدهای صنعتی روشن‌تر شده است که امیدواریم با کمک دولت و بانک‌ها اقدامات خوبی برای صنعتگران خودمان داشته باشیم.