زمان : 19 Mordad 1395 - 21:38
شناسه : 126464
بازدید : 21761
تکریم از امامزاده خدیجه خاتون مهرجرد میبد تکریم از امامزاده خدیجه خاتون مهرجرد میبد همزمان با دهه کرامت و تجلیل از امامزادگان، مراسم تکریم امامزاده خدیجه خاتون با حضور فرماندار و جمعی از مسئولین و مردم در این امامزاده برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، امام‌جمعه موقت میبد در این مراسم با تبریک اعیاد دهه کرامت به ارادتمندان عصمت و طهارت به فلسفه پراکندگی امامزادگان در نقاط مختلف ازجمله ایران گفت: امامزادگان به علت فشارهای حاکمان ظلم و جور به شهرهایی که عاشق خاندان اهل‌بیت بودند پناه می‌بردند.

حجت‌الاسلام حسنی افزود: امامزادگان همه نور واحدند و امروز محل دفن آن‌ها، آثار و برکات معنوی فراوانی را برای ملت ما دارد.

وی بابیان اینکه از اول خلقت تاکنون مکتب و مذهبی غیر از مکتب تشیع پیدا نمی‌شود که بر پایه محبت و مودت باشد افزود: مکتب تشیع بر مبنای محبت استوارشده است و ارادت ویژه‌ای نسبت به پیامبر و خاندان او دارد.

امام‌جمعه میبد با تجلیل از امامزاده خدیجه خاتون هم گفت: هرچند تاریخ روشن و مدون از این امامزاده در دست نیست اما بر اساس تحقیقات عرفی، این امامزاده را به دختر موسی بن جعفر و یا از نوادگان امام ششم می‌دانند.

حجت‌الاسلام حسنی بابیان اینکه امامزاده خدیجه خاتون 80 خادم افتخاری دارد گفت: یکی از وظایف اصلی ما این است که نگذاریم خاک غربت بر چهره امامزادگان بنشیند و افتخارمان این است که خدمتگزار خاندان اهل‌بیت هستیم.

در پایان این مراسم از 5 نفر از هیئت‌امنا و 20 نفر از خادمین امامزاده خدیجه خاتون با اهداء لوح یادبود و هدایایی تجلیل به عمل آمد.