زمان : 17 Mordad 1395 - 20:11
شناسه : 126365
بازدید : 16900
کتاب تازه ی دو نویسنده یزدی منتشر شد به همت انتشارات موسسه اطلاعات؛ کتاب تازه ی دو نویسنده یزدی منتشر شد کتاب "حافظ شیرین سخن" به کوشش "حسین معلم" و "آزاد معلم" و با مقدمه ای از استاد "بهاالدین خرمشاهی" توسط انتشارات موسسه اطلاعات منتشر شد.

"حافظ شیرین سخن" 40 غزل جذاب حافظ را با معنی تمام واژه ها، تمام بیت ها و توضیح کوتاهی درباره هر غزل در 488 صفحه به زبان ساده گردهم آورده است.

استاد بهاالدین خرمشاهی، حافظ پژوه بنام کشور در مقدمه خود برای این کتاب آورده است: "خوشا به حال حافظ پژوهانی چون استاد حسین معلم و فرزند فرزانه شان آزاد معلم که با شیواترین زبان و شیرین ترین بیانی، حافظ و زندگی و شرح چهل غزل جذاب را به دانش آموزان و دانشجویان کوشای خود می آموزند. ... کتاب حافظ شیرین سخن بسیار خوش ساخت، و کاملا خوش زبان  و خوش بیان است و تا آنجا که من دیدم هیچ ابهامی در شرح و توضیح چهل غزل برگزیده باقی نگذاشته است. برای نمونه: طوطی شکرخا را در شرح غزل اول، چندان درست و دقیق معنا کرده اند که بنده حافظ پژوه آرزو کردم که ای کاش در شرح دو جلدی ام به شعر حافظ – که حافظ نامه نام دارد – این ترکیب وصفی و نمادین (استعاری) را به این رسایی و روشنی معنی کرده بودم..."

حسین معلم، یکی از مولفان این کتاب افتخاراتی چون معلم نمونه کشور و برنده جایزه افق های تازه بولونیا را در کارنامه خود دارد.

علاقه مندان برای تهیه این کتاب می توانند به فروشگاه اینترنتی انتشارت اطلاعات به آدرس http://goo.gl/AQoSll مراجعه نموده یا در ساعات اداری با شماره تلفن 29999-021 تماس حاصل نمایند.