زمان : 16 Mordad 1395 - 18:31
شناسه : 126352
بازدید : 10757
در نشست رسانه موسوی نمانده  یزد و اشکذر مطرح شد:مقدار آب سرریز سد را با چند بند قانونی به صورت مشروط از یزد به فولاد  انتقال پیدا کرده است(اصلاحیه) ر در نشست رسانه ای به مناسبت رز خبرنگار در نشست رسانه موسوی نمانده یزد و اشکذر مطرح شد:مقدار آب سرریز سد را با چند بند قانونی به صورت مشروط از یزد به فولاد انتقال پیدا کرده است(اصلاحیه) در نشست رسانه ای نماینده یزد و اشکذر توسط رسانه ها مطرح شد :نباید از روی چهره ،عکس های فتوشاپی، هیکل و چیز های دیگر به افراد رای دهند

یزدفردا "مجید برزگری خبرنگاریزدفردا"مهندس موسوی بیوکی نماینده یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی همزمان با روز خبرنگار با رسانه های استان به گفتگو نشست و سئوالات رسانه ها پاسخ داد .

نماینده مردم شریف یزد و اشکذر با اشاره به این نکته که   دغدغه اول و مهم یزد آب است اظهار داشت " دغدغه های دیگری هم  برای مردم استان دارای اهمیت است مه می توان به دومین دغدغه  ویکی از اصلی ترین دغدغه ها پس از آب به  مسئله امنیت ودغدغه سوم هم عمل به فرمان آقا(مقام معظم رهبری ) بوده که همان بحث اقتصاد مقاومتی و رونق اقتصادی است.

موسوی بیوکی یکی دیگر از بحث ها و اتفاق هایی مهم استان را   بحث میراث فرهنگی و بافت تاریخی آن دانست و افزود:یزد در دنیا  به عنوان اولین شهر خشت خام  با 700 هکتار وسعت بافت تاریخی شناخته شده و باید برای آن برنامه ریزی شود.

مهندس موسوی بیوکی یکی از موضوعات مهم استان را بحث انتخآبات شورای شهر دانست و افزود :

 مردم شهر های استان باید اول طرح و برنامه ریزی  افراد نامزد شورای شهر  برای چهار سال حضور در شورا ی شهر را بخواهند و مطالعه کنند وبا شناخت کامل به افراد رای دهند .

نماینده مردم یزد و اشکذر در ادامه با اشاره به کاهش نمایندگان شورای شهر مرکز استان از  13 نماینده  به 11 نماینده افزود: ا وظیفه هر 11 عضو شورای شهر برسی طرح ها و ارائه لایحه راهگشای امور شهری   و نظارت هست.

نماینده مردم شریف یزد واشکذر در ادامه با پاسداشت روز خبرنگار افزود:  حرفه خبرنگاری و لزوم توجه به رسانه ها  و اهمیت وجود خبرنگار برهیچ کس پوشیده نیست.

مهندس موسوی در رآبطه با بحث آب نیز خاطرنشان کرد:ما باید با طرح و آمایش مناطق مختلف برنامه ریزی کنیم وآآب شرب لازمه حیات انسان است و باید در این زمینه تلاش شود .

وی در ادامه افزود:باید به دنبال راهکار باشیم و روستاهایی که کم جمعیت هستند و خانوارهای زیادی در انها وجود ندارد  را به یک جای واحد منتقل کرده و برای انها امکانات لازم فراهمشود.

مهندس موسوی در پاسخ به سئوالی که  مشکل اصلی یزد را کارخانه های  فولاد و فولاد مبارکه دانسته  که آب های انتقالی را هدر میدهند و همچنین از  در مورد قول ایشان برای ایجاد موقیعت  تفریحی در ااکرم آباد اینگونه پاسخ داد:آبی که به فولاد مبارکه  رفته است، آبی است که به کشاورزان میرسیده و بعد به فولاد مبارکه که الان به خاطر کمبود آب و کم شدن حجم آب و این نکته که کشاورزان تمام آب را استفاده می کنند و به همین خاطر مقدار آب سرریز سد را با چند بند قانونی به صورت مشروط از یزد به آنجا انتقال پیدا کرده است..که مدت زمان ان نیز محدود بوده و فقط در فصل تابستان این اتفاق افتاده  و پس از تابستان قطع میشود.

وی در ادامه افزود: لازم به ذکر است که حجم آب ارسالی در مقدار آب مصرفی یزدی ها تاثیری ندارد.

 پاسخ"در مورد بحث دادن 3 ملیارد تومن به تیم فوتبال اظهار داشت . که بنده همچین کاری نکردم و وعده ای بین ایشان و بازیکنان تیم گذاشته شده که بازیکنان از مسآبقات حذف نشوند و این تیم باقی بماند و ایشان هم یک فکری برای حقوق انها بکند. زیرا ایشان معتقد اند که اگر بخواهیم در زمینه ها فرهنگی هنری و ورزشی کاری انجام بدهیم این تیم نباید از بین برود...

موسوی:باید خبرگزاران فرهنگ سازی کنند تا فرهنگ شهر به یک فرهنگ غنی تبدیل شود زیرا شهر یزد به زودی به یک شهر بین المللی تبدیل میشود.

در ادامه خبرنگاران رسانه های گروهی سئوالات خود را مطرح کردند که به قسمتی از این سئوالات اشاره می شود :

تذکر یکی از رسانه ها ":نباید  از روی چهره ،عکس های فتوشاپی، هیکل و چیز های دیگر به افراد رای دهند .

  ---در این زمینه باید با کرمانیها توافق شود تا این روال همیشگی نشود  تااین  آب به عنوان عرف نشود و فردا حق یزدی ها نیز از آب مورد نظر پایمال نشود و ما منتظر وعده وعید های مسئولین  نمیتوانیم باشم و از شما  به عنوان نماینده مردم  کمک میخواهیم و اگر آب از خیلج فارس به یزد منتقل نشود  دیگر یزد باقی نمی ماند و چه برنامه ای برای خبرگزاران و افرادی که به خبرنگاری مشغولند دارید ؟؟؟

----کار تصفیه آب در نزدیکی شاهدیه و زارچ بوده که بوی نامطبوع و جمع شدن پشه و حشرات مزاحم برای مردم این مناطق شده که هیچ نفعی برای ان منطقه وساکنان ندارد وموجب مریضی های بسیاری میشود.البته لازم به ذکر است که این تصفیه خانه ها باید 3 کیلومتر دور تر از منطقه مسکونی باشد که تصفیه خانه ی مورد بحث این ویژگی را ندارد..این آب ها  تصفیه شده  برای فضای سبز و برای باغ شهر یا باغات کوثر استفاده می شود .

---خبرگزاری کرمان میگوید شهر یزد خیلی برای ما مهم بوده و برای همین باید رآبطه های بین نمایندگان هر دو شهر برگزار شود . کارخانه ها دارند از بین میروند برای آب و کشاورزان دارند آب را هدر میدهند باید به این مسئله رسیدگی شود.

--خبرنگار پانا(دانش اموزی):در کل ایران در سال گذشته 17 نفر خودکشی کرده اند که دو نفر انها یزدی بوده که به نسبت جمعین تاریخ و فرهنگ و ادآب و رسوم مردم یزد این اتفاق یک فاجعه ی بزرگ و عظیم است.

-----"باید به جذب توریست پرداخته و مشکلات آن را از بین ببریم.

------ما باید بیشتر به فرهنگ تئاتر موسیقی و ... بپردازیم زیرا فرهنگ را در فیلم تئاتر بهتر می توان نشان دادوخاطر نشان کرد که به گفته ی رهبر برای انتقال فرهنگ تئاتر موئثر ترین شیوه است...

-" باید از قاچاق جلو گیری شود و دوچرخه سواری یکی از حقوق بانوان است و باید فضاهایی برای بانوان تاسیس گردد.

 

ما باید برای کشاورزی صنعت معدن آب شرب و .. از امایش و طرح ها ان استفاده کنیم .

سولات کلیدی که مطرح شد:

اردکان از یزد جدا میشود؟؟؟

ایا طبس به یزد بر میگردد یا نه؟؟؟


توضیح:اصلاحیه یزدفردا "طی نشست رسانه ای نماینده یزد  این مطلب توسط یکی از رسانه های استان مطرح شده بود که اشتباها در تیتر اول   از قول نماینده مطرح شده بود :نباید  از روی چهره ،عکس های فتوشاپی، هیکل و چیز های دیگر به افراد رای دهند