زمان : 16 Mordad 1395 - 01:04
شناسه : 126298
بازدید : 19170
مدیرکل غله استان یزد:مشکل کیفیت آرد با خرید گندم و نظارت بر کارخانه‌ها حل می‌شود مدیرکل غله استان یزد:مشکل کیفیت آرد با خرید گندم و نظارت بر کارخانه‌ها حل می‌شود مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان در دیدار با فرماندارمیبد و بررسی مشکلات نانوایان این شهرستان گفت: شهرستان میبد پیشینه درخشانی در نانوایی دارند به‌طوری‌که این شهرستان صادرکننده نانوایان باتجربه به نقاط مختلف کشور و کشورهای منطقه است.

یزدفردا" مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان افزود:158 واحد نانوایی درمیبد و 12 واحد هم در بخش ندوشن فعالیت دارند که از این تعداد 32 واحد آزاد پز هستند.

سید قاسم زمانیان از ایجاد مجتمع نان در شهرستان میبد هم خبر داد و افزود: ازآنجاکه شهرستان میبد شهر گردشگری محسوب می‌شود ایجاد مجتمع نان و تولید انواع نان بر اساس ذائقه مردم و گردشگران به فعالیت‌های اقتصادی این حوزه کمک می‌کند.

زمانیان با اشاره به نارضایتی نانوایان در کاهش کیفیت آرد هم گفت: سعی داریم با خرید گندم باکیفیت و نظارت جدی به سیلوها و کارخانه‌های آرد این مشکل را هم برطرف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: البته عدم خواب آرد و خمیر و استفاده از مواد افزودنی هم در کیفیت و ماندگاری نان تأثیر دارد که متأسفانه در بیشتر موارد از سوی نانوایان رعایت نمی‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بهترین نوع نان را نان‌های سبوس‌دار و سنگک و تنوری عنوان کرد و گفت: درگذشته نان با حرارت پخت می‌شد اما امروزه متأسفانه با شعله‌های گاز که خود انواع گازهای سمی را آزاد می‌کنند پخت می‌شود که بر سلامتی مردم ضرر دارد.

فرماندارمیبد هم با قدردانی از رویکرد خوب مدیرکل غله استان در مدیریت و ارتقاء جایگاه نان و نانوایی استان گفت: استفاده از نان باکیفیت حق مردم استان و میبد است و باید برای افزایش کیفیت نان، کاهش ضایعات، بر فعالیت‌های سیلوها و کارخانه‌های آرد و نانوایان هم نظارت جدی داشت.

حسین فلاح افزود: نان به‌عنوان مواد اصلی سفره‌ها باید از کیفیت و طعم و ماندگاری خوبی برخوردار باشد و این در سایه نظارت و افزایش کیفیت آرد و عملکرد نانوایان است.