زمان : 12 Tir 1395 - 10:30
شناسه : 124165
بازدید : 7974
به بهانه کارنامه سی ساله به بهانه کارنامه سی ساله عالیه نقیب الذاکرین بافقی(مهرگان)

 

خبری آمد و در قلبها نشست ، کارنامه سی ساله پژوهشگر یزدی چاپ شد . پژوهشگری که نه یک محقق بلکه نگهبان است نگهدار فرهنگ اصیل یک استان . استانی با شهرستانهای فراوان و فرهنگهای گوناگون .

او تا قلم به دست شد،  ذکاوت را چاشنی نگاشته هایش کرد . مردی که می توانست به یمن قلم توانایش چشم بر علاقه مندیهای مردم زمانه بگشاید و آنچه آنها می خواهند بنویسد می توانست برود و با بهره گیری از برترین امکانات ، آنچه به مذاق بازار نشر خوش است بنویسد . اما این پژوهنده اینگونه نیست، روانی بلند دارد . تا توانسته مهر نثار خلایق کرده و در وادی فرهنگ و اندیشه های نابش یه یاری مردمان شتافته است .

بی شک استان یزد جدای از بزرگان دیگری که در عرصه علم و ادب دارد ، گوهر گرانبهایی را در خود پرورانده که فرهنگ را به زیبایی تفسیر نموده . قلم را در خدمت به خلق خدا نشانده و تا توانسته از ذره ذره عمرش برای نگهداشت فرهنگ مردم یزد و توابع آن هزینه پرداخته است .

با حسن مسرت مرد خستگی ناپذیر وادی فرهنگ و هنر زمانی آشنا شدم که در پی شناخت بیشتر همشهری بلندآوازه خود وحشی بافقی بودم ، آن زمان استاد هیچ مطلب آماده ای در اختیار من قرار نداد کتابهایی را معرفی فرمود و مقالاتی تا خود پی آنچه می خواستم بروم و این بزرگترین یاری استاد بود .

استادی که از آن زمان تا کنون خط به خط نگاشته ها و کتابهایم راهنمایم بوده و مرا در مسیری مستقیم قرار داده که می دانم پیروی از نکات آموزنده اش به سرمنزل مقصود می رساندم . او هیچگاه قلم را در دست من به حرکت در نیاورده سایه ای شده با کمال و معرفت و دانش که زیر آن سایه توانسته ام نکات بسیار بیاموزم و راههای ارزشمندی برای بهتر نوشتن کشف نمایم . حسین مسرت تنها پژوهشگر نیست مدیر و مدبری است که با دست و دلبازی آنچه می داند می آموزد و از آموخته های شاگردانش شاد و خشنود می شود .

درودت باد استاد نمی دانم با وجود خدمات ارزشمندت ، یزدیها چه کاری انجام داده اند تنها می دانم همیشه بی توقع بوده ای و پر تلاش . اگر یزد یزد شده ، به خاطر پایداری کسانی چون شماست به خاطر تیزبینی و آینده نگریت .

تیرماه یادآور داغی است که از رفتن جگرگوشه ات بر قلب و جانت نشست .بزرگی و منش پاکت ، تو را از پای نینداخت با عشق به خدا و شکیبایی تمام ایستادی و باز نگاشتی . خداوند شکیبائی شما را دو چندان کند و حافظ و نگهدارتان باشد .

یاد و خاطره نیمای با فر و جاه که  هنر و دانایی را از پدر به ارث داشت جاودانه باد .