زمان : 03 Khordad 1395 - 14:46
شناسه : 122368
بازدید : 7316
کارگاه آموزشی دهیاران روستاهای هدف گردشگری استان یزد برگزار شد کارگاه آموزشی دهیاران روستاهای هدف گردشگری استان یزد برگزار شد

کارگاه آموزشی ویژه دهیاران روستاهای هدف گردشگری استان توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد و همکاری دفتر امور روستایی استانداری یزد، برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومي، امورفرهنگي و اجتماعي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري يزد محمدرضا نصیری عنوان کرد: این گارگاه آموزشی در روزهای سی ام و سی و یکم اردیبهشت ماه با هدف آشنایی دهیاران روستاهای هدف گردشگری از جاذبه ها و پتانسیل های گردشگری برخی از روستاهای هدف در حوزه استان اصفهان برگزار شد.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری این اداره کل افزود: طی برگزاری این کارگاه، دهیاران از روستاهای خرانق، بیاضه، گرمه، عروسان، مهرجان، نصرآباد، مصر و حاجی آباد بازدید نمودند و از امکانات رفاهی که در این روستاها برای گردشگران تدارک دیده شده بود، دیدن کردند.

وی بازدید از اقامتگاه های بوم گردی، کمپ های کویرنوردی و سایر تأسیسات گردشگری در روستاهای مذکور را از دیگر اهداف این کارگاه آموزشی ذکر نمود و خاطرنشان ساخت: آشنایی دهیاران با پتانسیل های موجود در روستاهای استان و همچنین استفاده بهینه از منابع موجود علاوه بر صرفه اقتصادی و ایجاد شغل در منطقه، رونق گردشگری را نیز سبب می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: در کارگاه آموزشی دهیاران روستاهای هدف گردشگری، دهیاران توسط مهندس علوی کیا یکی از استادان با تجربه در رشته گردشگری با روشهای بازاریابی، گردشگری و ایجاد تأسیسات گردشگری و اقامتگاه های بوم گردی متناسب با منطقه آشنا شدند تا برنامه ریزی جهت ایجاد تأسیسات گردشگری و رونق مناطق در دستور کار سال جاری که سال خوش آمد به یزد است، قرار گیرد.