زمان : 20 Esfand 1394 - 10:52
شناسه : 120094
بازدید : 12134
نامه جمعی از صنعت گران،کشاورزان وکارگران استان یزد به رییس جمهور در پی سفر به یزد نامه جمعی از صنعت گران،کشاورزان وکارگران استان یزد به رییس جمهور در پی سفر به یزد

باسمه تعالی

جناب آقای روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام

سفر جنابعالی به استان دارالعباده یزد را خیر مقدم می گوییم و از این که به دیار شهید محراب آیت الله صدوقی قدم نهاده اید تشکر می کنیم بسیار دوست داشتیم که سفر جنابعالی که به عنوان رییس دولت تدبیر و امید شهره دارید به دور از جنجال های سیاسی صورت پذیرد و با تدبیر شما روح امید در دل های افسرده مردم این سامان دمیده شود. متاسفانه در این سفر کوتاه یک روزه فرصتی برایمان فراهم نشد که با شما از فرهنگ و از اقتصادمان سخن کنیم از این رو اجازه می خواهیم چند جمله ای در این نامه سرگشاده که مطمئنیم در رسانه ها به رؤیت شما خواهد رسید با شما در میان بگذاریم؛ اگر صلاح دانستید با اعزام تیم کارشناسی به استان به حل و فصل آن ها بپردازید.

1. همان گونه که مستحضرید استان یزد استان تشنه ایست و بیش از 15 سال است که دچار خشکسالی شدیدی شده است به طوری که حتی مردم روستاهای ساکن کوهستان ها از آب آشامیدن محروم هستند و چشم به راه آبی هستند که از مرکز استان برای آن ها برده می شود درخت های کهنسال بادام و گردو و فندق در شهرستان تفت در حال نابودی است و سیل مهاجرت مردم به مرکز استان، روستاها را در معرض نابودی قرار داده است. مژده خط لوله دوم انتقال آب از سرشاخه های کوهرنگ به یزد در سفر پر برکت مقام معظم رهبری موجی از شادی و نشاط در دل ها ایجاد کرد و تا کنون گام هایی نیز برداشته شده است انتظار مردم یزد در این سفر حضرتعالی این بود که گزارشی نسبت به روند پیشرفت این طرح عظیم بشنوند و با بازدید خود از این طرح عظیم، نقش دولت یازدهم را در مقدار پیشرفت آن مشخص می کردید و برای مردم مشخص می شد که آیا تا پایان دولت شما آب به استان می رسد یا نه؟ تنها سخنی که از شما شنیده شد این بود که استان کرمان و یزد جزو اولین استان هایی هستند که از آب خلیج فارس بهره مند می شوند اما با کدام طرح؟ کدام بودجه؟ چه زمانی؟ توسط کدام دولت؟ و با چه ساز و کاری؟ متاسفانه گزارشی ارائه نشد!!

2. حتما می دانید که یزد دومین استان معدن خیز کشور از جهت کمیت و اولین آن از جهت کیفیت و تنوع معادن است و یکی از استان های مهم صنعتی کشور است که قریب به دهها کارخانه عظیم کاشی و سرامیک در دل خود جا داده است؛ استانی که با همت بلند خود به نماد اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است و خاک را به کیمیای آجر سفال، کاشی و سرامیک تبدیل می کند. مع الاسف در سایه رکود شدید حاکم بر کشور تعداد زیادی از کارخانجات از قبیل کارخانجات نساجی، کارخانه های کاشی و سرامیک و ... یا تعطیل شده ویا در شرف تعطیلی هستند اخیرا انجمن کاشی و سرامیک از کارخانه ها خواسته است خطوط تولید را متوقف کنند! حتما توجه دارید که توقف خطوط تولید یعنی بیکار شدن هزاران کارگر و مهندس و تکنیسین کارخانه های کاشی و سرامیک و هزاران کارگر صنایع و معادن وابسته به آن و تحمل میلیاردها خسارت برای صاحبان کارخانه و سهامداران آن ها و بی نان شدن سفره های هزاران خانواده ای که از این طریق ارتزاق می کنند.

آقای رییس جمهور! متاسفانه در این مدت سه سال دولت امید وزیر صنعت و معدن وتجارت برای یک بار هم به این استان سفری نداشته و بعید می دانیم که جنابعالی نیز از این بحران به وجود آمده اطلاعی داشته باشید. آیا گزارشی درباره تجمع کارگران اخراجی کاشی شیرکوه و کاشی باستان به گوشتان رسیده است؟ آیا اطلاعی از قبوض سنگین گاز و برق و مالیات های سنگینی که برای کارخانه های در حال رکود می آید دارید؟

3. متاسفانه در این سفری که مدت ها برای آن چشم به راهش بودیم و امیدمان این بود تا گره ای از مشکلاتمان باز شود به گونه ای گذشت که اصلا خوشایند مردم این دیار نبود. براستی آیا ممنوع التصویر بودن یا نبودن رییس جمهور اسبق مشکل چند درصد مردم این استان است که جنابعالی هم در نطق قبل از سفر به استان و هم در استان به آن پرداختید؟ ما هم مانند شما که با ایشان در مجلس اول آشنا شدید به ایشان بارها رای داده ایم و ایشان را دوست می داشتیم ولی سخن بر سر این است که امام ره فرمود میزان وضع فعلی افراد است. آیا فتنه 88 که با اتهام تقلب به نظام مقدس جمهوری اسلامی شکل گرفت کودتای سبز بر ضد نظام اسلامی نبود که با حمایت کشورهای امریکا و اروپایی و شیوخ منطقه صورت گرفت؟ هنوز فراموش نکرده ایم که رییس جمهور اسبق در مراسم خاصی شال سبز به گردن میرحسین انداخت و تا آخر نیز در کنار آن ها باقی ماند و هنوز هم در کنار آن ها قرار دارد. ای کاش جمله ای که چند روز پیش به خبرنگاری که از شما در باره عهد شکنی اروپایی ها گفت به دوست قدیمی اتان هم متذکر می شدید " خدا توبه پذیر است و راه توبه باز است" بازگشت از راه خطا و توبه و عذرخواهی از ملت و خانواده های شهدا می توانست بهترین راه برای برداشتن منع تصویر و حضور مجدد به عرصه سیاسی باشد ولی مع الاسف این موضوع نه تنها تا کنون اتفاق نیفتاده است که رییس جمهور حقوق دان ما نیز به جای این که خطاکاران را توبیخ کند و از آن ها بخواهد با توبه، گذشته اشان را جبران کنند نظام اسلامی را توبیخ می کند!

 

4. رییس جمهور محترم!راه حل معضلات کشور در سیاسی کردن فضای کشور و پاک کردن صورت مساله نیست برای هر مساله ای قانون راه حلی گذاشته است خواهشمندیم در راستای وعده های داده شده در انتخابات که حل معضلات اقتصادی و معیشتی است قدمی بردارید و تا اوضاع از این بدتر نشده چاره ای بیندیشید.

جمعی از صنعت گران،کشاورزان وکارگران استان یزد