زمان : 19 Esfand 1394 - 11:30
شناسه : 120049
بازدید : 13234
دولت درصد است بحران کم‌آبی یا بی‌آبی را باسیاست‌های متنوعی مهار کند معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: دولت درصد است بحران کم‌آبی یا بی‌آبی را باسیاست‌های متنوعی مهار کند معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به بحران آب در استان یزد گفت: دولت درصدد است برای کل کشور به‌ویژه استان‌های که در بحران بی‌آبی یا کم‌آبی قرار دارند سیاست‌های متنوعی را در عرصه آب اجرا کند.

 معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در بدو ورود به شهرستان میبد با استقبال پرشور مردم و مسئولین این شهرستان قرار گرفت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین انصاری با حضور بر سر مرقد مرحوم آیت‌الله اعرافی امام‌جمعه فقید میبد و گلزار شهدا نسبت به آن‌ها ادای احترام کرد.

وی در ادامه با شرکت در جلسه شورای اداری شهرستان میبد با اشاره به اختصاص 950 میلیارد تومان اعتبار در سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان یزد گفت: این اعتبار درمجموع به طرح‌های مختلف بهداشتی و درمانی، فرهنگی و عمرانی اختصاص دارد که از محل اعتبارات دولتی طی سال 95 و 96 اجرا خواهد شد و جدا از 4 هزار میلیارد تومان اعتبار آب انتقالی و حوزه راه و راه‌آهن است.

وی طرح انتقال آب از خلیج‌فارس و دریای عمان با 4 هزار میلیارد تومان را به‌عنوان بزرگ‌ترین طرح در تاریخ ایران به کویر مرکزی نام برد و افزود: این طرح بخشی از سیاست‌های دولت است و انتقال آب از رودخانه‌های مرزی و مهار آن‌ها به داخل کشور و ارتقاء کیفیت آب شرب، بهبود شیوه آبیاری در کشاورزی و مدیریت آب در صنعت از سیاست‌های دیگر دولت است که در دو سال گذشته با برداشت 8 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی در حال انجام است.

در ادامه این سفر کلینیک تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان امام جعفر صادق در زیربنای هزار و 340 مترمربع با 2 میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی و خیری افتتاح شد.

همچنین آزمایشگاه سرپایی این بیمارستان در سه‌طبقه با 2 میلیارد تومان صد درصد خیری به بهره‌برداری رسید.

در این مراسم کلنگ پلی کلینیک تخصصی دندانپزشکی و چشم‌پزشکی بیمارستان میبد در زیربنای 400 مترمربع در سه‌طبقه با بیش از 2 میلیارد هزینه از سوی یک خیر میبدی به زمین زده شد.

همچنین سینما دانش‌آموز طوبی افتتاح شد که برای راه‌اندازی آن‌هم 450 میلیون تومان از محل خیری هزینه شده است.

 در پایان از این سفر با خانواده شهیدان ملک و محمدحسن فلاح دیدار و از خانه آیت‌الله حائری(ره) و خانه گلشن بازدید کرد.