زمان : 12 Esfand 1394 - 16:22
شناسه : 119789
بازدید : 13152
سرانجام چهارمین نماینده استان یزد(1) سرانجام چهارمین نماینده استان یزد(1)
 
هفتم  اسفند گذشت و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور پر شور مردم برگزار گردید، با بررسی آماری که این روزها در رابطه با ترکیب مجلس دهم بیان می شود به خوبی می توان رقابت تنگاتنگ اصولگرایان و اصلاح طلبان را برای کسب اکثریت کرسی های مجلس درک کرد.
از بین کرسی های مجلس دهم، تکلیف 64 کرسی در مرحله دوم، حدود یک ماه دیگر مشخص می گردد و این 64 کرسی می تواند در ترکیب اکثریت مجلس بسیار تاثیرگذار باشد.
از جمله حوزه هایی که نمایندگی آن در دور دوم مشخص می گردد، حوزه شهرستان های ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز می باشد. دو نماینده راه یافته به مرحله دوم در این حوزه، آقای بابایی از لیست اصولگرایان و آقای صباغیان مستقل متمایل به صدای ملت می باشند، با توجه به اینکه از بین استان های کشور تا کنون تنها استان یزد و تهران بوده اند که هیچ نماینده اصولگرایی را راهی مجلس نکرده اند، لذا فعالیت اصلاح طلبان برای تعیین نماینده چهارم استان یزد می تواند در ترکیب نهایی نمایندگان استان یزد بسیار تاثیرگذار باشد.
با توجه به حضور آقای بابایی در لیست اصولگرایان که هیچ دلیل عقلانی و اخلاقی ای برای حمایت اصلاح طلبان از ایشان وجود ندارد، می ماند حمایت از آقای صباغیان به عنوان رقیب یک اصولگرا و یا سکوت و عدم حمایت از ایشان، برای مشاهده این تاثیرگذاری باید منتظر تصمیم نهایی اصلاح طلبان استان بود.

حامد فخارزاده