زمان : 28 Dey 1394 - 23:15
شناسه : 117001
بازدید : 5295
گزارش نهایی حمله به سفارت عربستان تهیه شد معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گزارش نهایی حمله به سفارت عربستان تهیه شد
یزدفردا: معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: تیمی موضوع سفارت عربستان را بررسی کرده و گزارش ما نهایی شده است و احتمالا فردا به مقامات عالی کشور ارایه خواهیم داد.

به گزارش ایسنا، حسین ذوالفقاری در این باره اظهار کرد: تیم متخصصی موضوع حمله به سفارت عربستان را بررسی کرده و گزارش ما نهایی شده است و احتمالا امروز به مقامات عالی کشور ارایه خواهیم داد.

وی ادامه داد: در این گزارش نقاط ضعفی که در مجموع در مورد ماجرای سفارت عربستان وجود داشت و افرادی که وارد سفارت شدند را مشخص کرده‌ایم. همچنین در این گزارش عوامل بروز حادثه و اقداماتی که بعد از آن صورت گرفت از جمله شناسایی عناصر اصلی که تعداد قابل توجهی از آنها دستگیر شده اند و عمده افراد اصلی در بازداشت هستند نیز در گزارش ذکر شده است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور افزود: سایر افراد هم شناسایی شده‌اند و کار تعقیب قانونی آنها هم در دستور کار است و در همین ارتباط نیز دادستانی تهران هم به صورت جدی وارد موضوع شده است و همه مسئولان بر اقدام قاطع و قانونی تاکید دارند.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه در ماجرای سفارت عربستان نیروی انتظامی از بعد از ظهر آن روز تا شب کنترل‌ نسبتا خوبی داشت، گفت: افرادی که به سفارت عربستان تعرض داشتند ساماندهی بین خودشان داشتند نه اینکه سازمانی آنها را سازمان دهی کرده باشد و پس از آنکه با هم تصمیم به رفتن مقابل سفارت می گیرند در آنجا وارد یک برخورد می شوند و حتی بسیاری از اعضای نیروهای انتظامی نیز زخمی می شوند.

وی ادامه داد: نیروهای انتظامی تعداد قابل توجهی در آن روز مقابل سفارت نیرو داشتند، اما متعرضان به سفارت از ساعت 8 شب به بعد برنامه ریزی بین خودشان داشته و از چند نقطه از داخل و خارج از تهران با هم هماهنگ می‌کنند و به سمت سفارت می‌روند که در واقع قصدشان حمله به سفارت بوده و همین باعث می‌شود تصوری که نیروهای انتظامی داشتند مبتنی بر اینکه متعرضان صرفا قصد ابراز انزجار دارند محقق نشد و به یک‌باره نیروی انتظامی با برخوردی متفاوت از سوی متعرضان مواجه شد.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور افزود: تیم متخصصی موضوع حمله به سفارت عربستان را بررسی کرده و گزارش ما نهایی شده است و احتمالا امروز به مقامات عالی کشور ارایه خواهیم داد.