زمان : 28 Dey 1394 - 17:47
شناسه : 116970
بازدید : 5390
 فابیوس: اروپا اعمال تحریم علیه ایران را بررسی می‌کند فابیوس: اروپا اعمال تحریم علیه ایران را بررسی می‌کند

یزدفردا"وزیر خارجه فرانسه از بررسی امکان اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در اتحادیه اروپا خبر داد و گفت که این اقدام در پاسخ به تست موشک «عماد» صورت خواهد گرفت.


به گزارش فارس، «لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه در گفت‌وگو با «اسکای نیوز»، اظهار داشت که اتحادیه اروپا هفته آینده امکان اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را بررسی خواهد کرد. این اقدام در پاسخ به آزمایش اخیر موشک‌های بالستیک از سوی ایران صورت خواهد گرفت.

ایران دو ماه قبل موشک بالستیک میان برد عماد را با موفقیت تست کرد. یکشنبه (دیروز)، واشنگتن به همین بهانه 11 فرد و شرکت جدید را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد. آمریکا و کشورهای غربی می‌گویند تست این موشک نقض قطعنامه 1929 شورای امنیت سازمان ملل بوده است.

«آدام زوبین» معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا هم گفت واشنگتن برنامه موشکی ایران را تهدیدی برای خود می‌داند و به تشدید تحریم‌های موشکی علیه ایران ادامه می‌دهد.

بر اساس برنامه جامع اقدام مشترک که از روز شنبه رسما اجرایی شد، کشورهای 1+5 از بازگرداندن تحریم‌های رفع شده به بهانه‌های جدید منع شده‌اند.

فابیوس در بخش دیگری از سخنانش گفت: فرانسه برای کاستن تنش ایجاد شده میان ایران و عربستان تلاش خواهد کرد.

وزیر خارجه فرانسه در ادامه به بحران سوریه اشاره و ادعا کرد: رژیم سوریه باید گرسنه نگه‌داشتن ملت و بمباران شهروندان را متوقف کند. «بشار اسد» مسئول کشتار هزاران سوری و مهاجرات میلیون‌ها نفر از آنها است.

فابیوس با تاکید بر ضرورت خروج کلیه شبه‌نظامیان خارجی از سوریه افزود: در حالی که معارضان میانه‌رو در سوریه همواره مورد هدف قرار می‌گیرند، دشوار است که آنها در مذاکرات شرکت کنند.