زمان : 29 Azar 1394 - 11:21
شناسه : 115842
بازدید : 20202
اختصاصی یزدفردا :نامه ی سرگشاده مهران فاطمی خطاب به  صالحي منش نامزد احتمالی مجلس حوزه یزد و اشکذر(16  نظر و یک پاسخ نویسنده) تا انتخابات با یزدفردا اختصاصی یزدفردا :نامه ی سرگشاده مهران فاطمی خطاب به صالحي منش نامزد احتمالی مجلس حوزه یزد و اشکذر(16 نظر و یک پاسخ نویسنده) برملا كردن اسرار افراد به عنوان امانتي اخلاقي و شرعي، براي كسي كه داعيه شركت در انتخابات مجلس و صيانت از حقوق شهروندان را دارد، تنها براي رهايي از اتهامات سياسي جرياني خاص را چگونه تعبير نمايم؟!

یزدفردا:در پی اظهارات صالحی منش استاندار سابق قم و یکی از نامزدهای انتخابات مجلس دهم یزد و اشکذر   در جمع اصلاح طلبان و حامیان دولت در یزد مبنی بر توصیه دفتر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در به کار گیری از مهندس فلاح زاده استاندار سابق یزد در قم تاثیر داشته و ایشان بر حسب توصیه آن دفتر از ایشان در قم استفاده کردند ،مهران فاطمی  مشاور و مدیرکل سابق حوزه استانداری یزدطی نامه ای سرگشاده خطاب به حجت الاسلام  صالحي منش که نسخه ای از ان در اختیار پایگاه خبری یزدفردا قرار گرفته واکنش نشان داد.

 به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا:متن کامل نامه سرگشاده مهران فاطمی مشاور و مدیرکل سابق حوزه استانداری یزد  به   صالحي منش استاندار سابق قم و نامزد انتخابات مجلس دهم حوزه یزد و اشکذر به شرح زیر منتشر می شود:

برادر گرامي حضرت حجت الاسلام و المسلمين صالحي منش

با سلام و اهداء تحيات الهي

ضمن آرزوي توفيق الهي براي حضرتعالي، اخيرا مطالبي به نقل از شما در ديدار اخيرتان با جمعي از اصلاح طلبان يزدي در فضاي مجازي نشر يافته كه در آن موارد خلاف واقعي به جناب آقاي مهندس محمدرضا فلاح زاده استاندار سابق يزد نسبت داده شده است.

لذا با عنايت به عدم حضور ايشان و همچنين درخواست هاي متعدد براي پاسخگويي به مطالب مطروحه در اين نشست، لازم دانستم تا مواردي را براي تنوير افكار عمومي به استحضار برسانم:

در بيانات منتسب به حضرتعالي، علت به كار گيري آقاي فلاح زاده در استانداري قم را معرفي ايشان از سوي دفتر رياست محترم مجمع تشخيص مصلحت نظام عنوان كرده‌ايد.

حضرتعالي و مسئولان محترم دفتر رياست محترم مجمع به خوبي آگاهند كه جايگاه و سابقه مديريتي استاندار سابق يزد، اجل بر اين است كه براي فعاليت در سمت مشاورعالي استاندار قم، كه ماهيتا سمتي تشريفاتي است، نياز به سفارش و توصيه ديگران باشد، كه اگر بنا بر سفارش بود ايشان ظرفيت، قابليت و پتانسيل پذيرش سمتهاي عالي در كشور را دارا بودند و سفارش كنندگان، قطعا ايشان را براي اين سمت به حضرتعالي معرفي نمي‌كردند ضمن آن كه جناب آقاي فلاح زاده نيز بارها و در دوره‌هاي مختلف از پذيرش سمتهاي گوناگون در وزارتخانه هاي كوناگون بنا به دلايلي امتناع كرده بود.

حقيقت موضوع اين است كه پذيرش اين مسئوليت توسط آقاي فلاح زاده و حضور در كنار حضرتعالي به عنوان مشاور عالي، بنا به توصيه و تاكيد دفتر یکی از بزرگان  ارشد نظام که بنده و شما به آن واقفیم و ضرورتی به بیان ان نیست صورت گرفت تا تجربه ايشان در عرصه هاي اجرايي براي حضرتعالي، كه به رغم سوابق ارزنده، در حوزه‌هاي اجرايي و وزارت كشور داراي تجربه چنداني نبوديد، كمكي در مسير توسعه قم المقدسه باشد.

وگرنه خود قطعا با شناختي كه از ايشان كسب كرده ايد تاكنون به اين نتيجه رسيده‌ايد كه وي صرفا در راستای توصیه های ارائه شده توسط دفتر آن عزیز بزرگوار و در راستاي خدمت به مردم شريف قم، حاضر به پذيرش اين سمت گرديد.

اما اين كه جنابعالي چرا و با چه هدفي در جمع دوستان اصلاح طلب خويش، موضوع را به دفتر رييس محترم تشخيص مصلحت نظام منصوب كرده ايد جاي تامل دارد.
 اينجانب به عنوان كسي كه از نزديك با منش و روحيات استاندار سابق يزد آشنايي داشته است مي‌دانم كه ايشان براي هيچ كس، حتي فرزندان خويش، راي‌ و رويكردهاي انتخاباتي خويش را آشكار ننموده و نزديك ترين افراد به ايشان نيز از انتخاب هاي ايشان در عرصه هاي رياست جمهوري و ... آگاهي ندارند.

اين كه چگونه ايشان اينگونه بي پرده از محرمانه ترين اسرار خويش براي حضرتعالي پرده برداشته است براي بنده جاي تعجب دارد.

حال به فرض محال ايشان مسائلي را براي حضرتعالي بازگو كرده باشند؛ آنگاه برملا كردن اسرار افراد به عنوان امانتي اخلاقي و شرعي، براي كسي كه داعيه شركت در انتخابات مجلس و صيانت از حقوق شهروندان را دارد، تنها براي رهايي از اتهامات سياسي جرياني خاص را چگونه تعبير نمايم؟!

به استحضار حضرتعالي مي رسانم آنچه كه در رفتار سياسي آقاي فلاح زاده در دوران سكانداري استان يزد براي همه همراهان و نزديكان ايشان مشهود بود علاقه و اعتقاد قلبي ايشان به زنده شدن گفتمان انقلاب اسلامي در دولت هاي نهم و دهم بود اگرچه ايشان در برخي موارد با رفتارها و شيوه هاي مقامات عالي دولت اختلاف و به برخي رويكردها انتقاد جدي داشت اما اين اختلافات، تنها اختلافي درون جرياني بود.

ايشان در طول دوران خدمت بي منت و سختكوشانه خويش در استان يزد جز رضايت حضرت دوست، تبعيت محض از منويات رهبر معظم انقلاب اسلامي(مدظله العالي) و خدمت صادقانه به مردم را مدنظر خويش قرار نداد. 

  
برادر ارجمندم حضرت حجت الاسلام و المسلمين صالحي منش!

آقاي فلاح زاده به واسطه خدمت پرسابقه، صادقانه و سختكوشانه اش در سايه ولايتمداري محض و دلبستگي هاي عميقش به آرمان هاي متعالي شهداي والامقام، امروز مي توانست به مانند بسياري از افراد كه خود را براي كانديداتوري مجلس شوراي اسلامي مهيا كرده و در اين راه، براي جلب نظر جريانات مختلف سياسي گاها اخلاق و انسانيت را نيز زيرپاي مي نهند، با بخت بالايي خود را در حوزه هاي انتخابيه استان يزد و يا برخي استانهاي همجوار كانديدا نمايد اما او امروز كانديد شدن براي شهادت را برگزيده است تا كاري را كه در دوران هشت دفاع مقدس برايش ناتمام مانده است تكميل نمايد.


حداقل انتظار آن است كه اگر امروز نمي توانيم او را كه در عرصه هاي مديريتي جنگ با دشمن متحجر تكفيري صهيونيستي در شرق درياي مديترانه جانفشاني مي كند، ياري نماييم، لااقل باري نيز برايش نباشيم و آنچه را كه در قاموس او نبوده است به او نسبت ندهيم.


اينجانب خاضعانه خدمات ارزنده حضرتعالي در عرصه هاي مختلف نظام مقدس جمهوري اسلامي را پاس داشته و اميدوارم انشاا... در پيمودن اين مسير تا رسيدن به عاقبت كار صالحان موفق و منصور باشيد. ايام عمر عزت مستدام.