زمان : 22 Azar 1394 - 11:07
شناسه : 115553
بازدید : 10769
شرافت در بازديد از طرح توسعه هتل داد:صنعت گردشگری خط مقدم توسعه و رونق استان یزد+تصاویر شرافت در بازديد از طرح توسعه هتل داد:صنعت گردشگری خط مقدم توسعه و رونق استان یزد+تصاویر

یزدفردا:تلاش براي دعوت و زمينه سازي حضور سرمايه گذاران براي احداث هتل هاي چهار و پنج ستاره و گسترش اقامتگاه هاي بوم گردي و هتل هاي سنتي به عنوان يک برند شاخص يزد و همچنين طرح هاي توسعه هتل هاي موجود به صورت همزمان در دست اقدام است.

 محمدمهدي شرافت در بازديد از طرح توسعه هتل داد با تشکر از همت و تلاش سرمايه گذاران در تأمين زيرساخت هاي گردشگري استان اظهار داشت: اکنون بر هيچکس پوشيده نيست که اولويت رشد و توسعه استان توجه جدي و علمي به صنعت گردشگري است. در اين مسير علاوه بر گردشگري تاريخي و فرهنگي بايد در اولويت هاي بعدي به گسترش هماهنگ و متوازن استان در اين صنعت و در بخشهاي طبيعت گردي و همچنين گردشگري درماني و سلامت توجه ويژه داشت.

مديرکل ميراث فرهنگي استان افزود: باتوجه به کمبود اماکن اقامتي علاوه بر تلاش براي دعوت و زمينه سازي حضور سرمايه گذاران براي هتل هاي چهار و پنج ستاره در قالب گسترش هتل هاي سنتي به عنوان يک برند شاخص يزد اقدام شده و همچنين در قالب طرح اقامتگاه هاي بوم گردي علاوه بر تأمين بخشي از خدمات اقامتي، پذيرايي و گردشگري به عدالت درآمدي نيز التفات شده است.

اين مقام مسئول خاطرنشان ساخت: اهميت توسعه هتل هاي موجود چنان واضح است که به عنوان يک اولويت اصلي مطرح شده و در حال حاضر علاوه بر طرح توسعه هتل داد که در اين خصوص پيشتاز بوده و انشاا... تا پايان سال، ‎3‎0 اتاق به ظرفيت خود اضافه خواهد کرد، هتل باغ مشيرالممالک، ارگ جديد يزد، پارسيان، صفائيه يزد و ايرانگردي و جهانگردي طرح هاي مصوب توسعه دارند که با حمايت بيشتر مسئولين مخصوصاً تأمين تسهيلات بانکي مي توانند در مدت کوتاهي ظرفيت اقامتي خود را با حداقل هزينه ممکن افزايش دهند.

وي عنوان کرد: اکنون صنعت گردشگري خط مقدم توسعه و رونق همه جانبه استان است و اين امر مسئوليت اين اداره کل را براي تهيه طرح هاي جامع گردشگري، برنامه پنج ساله توسعه اين صنعت و توجه به تمام جوانب مثبت و همچنين کاهش اثرات منفي رونق اين صنعت را دوچندان کرده است.

شرافت اظهار اميدواري کرد: همکاران بنده در اين اداره کل با مشورت صاحبنظران و تشکلهاي صنفي و علاقمند  در تلاش هستند تا با برنامه ريزي و برنامه دهي مناسب رشد روزافزون و پايدار و همه جانبه را در اين صنعت پايه ريزي نمايند.