زمان : 09 Azar 1394 - 10:16
شناسه : 114907
بازدید : 15715
نشست شورای عالی ورزش استان با حضورمعاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد برگزاری اولين جشنواره ملي فيلم كوتاه 3 دقيقه با ورزش نشست شورای عالی ورزش استان با حضورمعاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد گفت: استان يزد می‌تواند به‌عنوان پايگاه فعالیت‌ها و پايلوت طرح‌های فرهنگي وزارت ورزش و جوانان شناخته شود.

یزدفردا، روز يكشنبه 8 آذرماه دومين نشست شورای عالی ورزش استان در سال جاری با حضور معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، معاون فرهنگي، آموزش و پژوهش و رئيس شوراي راهبردي وزارت ورزش و جوانان، رئيس مركز روابط عمومي و اطلاع‌رسانی وزارت ورزش و جوانان، مديركل حوزه استاندار، مديران كل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي و دفتر امور بانوان و خانواده استانداري، مديركل ورزش و جوانان و اعضاي شوراي عالي ورزش استان در سالن زنده‌یاد حميديا استانداري برگزار شد.
به گزارش واحد دریافت یزدفردا"معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در اين نشست اظهار داشت: خوشبختانه رويكرد فرهنگي بسيار خوبي را در حوزه وزارت ورزش و جوانان شاهد هستيم و با برنامه‌های متنوعي كه در حال اجرا و در دست تهيه است نگراني مغفول ماندن مسائل فرهنگي جوانان در ساختار جديد وزارتخانه و پس از ادغام دو سازمان تربیت‌بدنی و ملي جوانان رفع شده است.
«محمدعلي طالبي» ادامه داد: تصور می‌شد با نوع نگاه غالبي كه به ورزش و مسائل ورزشي وجود دارد مسائل فرهنگي و آسیب‌های اجتماعي حوزه جوانان مورد غفلت واقع شود كه در اين حوزه شاهد فعالیت‌های مثمر ثمر خوبي هستيم و اعتقاد و ایمان‌داریم با توجه كافي به حوزه مسائل فرهنگي اين امكان فراهم می‌شود تا آسیب‌های اجتماعي جوانان با مديريت بهتر رفع گردد.
وي ضمن اظهار خرسندي از اينكه استان يزد ميزبان «اولين جشنواره ملي فيلم كوتاه 3 دقيقه با ورز» است، افزود: استان يزد يك استان فرهنگي با شاخص‌های بالاي فرهنگي است و عنوان‌های برگزيده 22 سال برتري دانش آموزان در رقابت علمي كنكور سراسري، شاخص بالاي حوزه دانشجويي و دانشگاهي، نرخ بالاي باسوادي و نرخ پائين بيكاري ازجمله مواردي است كه اين استان را در حوزه شاخص‌های فرهنگي ممتاز می‌نماید.
طالبي در پايان سخنان خود اظهار اميدواري كرد: با همكاري دستگاه‌های مختلف استان در برگزاري موفق «جشنواره ملي فيلم كوتاه 3 دقيقه با ورزش» اين امكان فراهم شود كه استان يزد در اجراي ساير برنامه‌های ملي در حوزه مسائل فرهنگي وزارت ورزش و جوانان همكاري و مشاركت شایسته‌ای داشته باشد.
معاون فرهنگي، آموزش و پژوهش و رئيس شوراي راهبردي وزارت ورزش و جوانان در اين نشست شهر يزد را يك شهر تاريخي و فرهنگي كه با علم و عبادت مأنوس است دانست و گفت: برگزاري اولين جشنواره ملي فيلم كوتاه 3 دقيقه با ورزش توسط استان يزد می‌تواند گام مهمي در فرهنگ‌سازی و نهادينه نمودن ورزش در جامعه باشد.
«سید عبدالحمید احمدي» تصريح كرد: ترويج ورزش همگاني و قهرماني يك وظيفه و حركت ملي است و شايسته است در كنار توسعه ورزش قهرماني، ورزش اصيل و پهلواني نيز در جامعه گسترش يابد.
 رئيس مركز روابط عمومي و اطلاع‌رسانی وزارت ورزش و جوانان نيز در دومين نشست شوراي عالي ورزش استان اظهار داشت: همگاني كردن ورزش يكي از اولویت‌های دولت تدبير و اميد است.
«مازيار ناظمي» افزود: برگزاري اين جشنواره می‌تواند دريچه جديدي را به سمت ورزش كشور بازنماید و بستري فراهم شود تا از فكرهاي جديد و ایده‌های نو هنرمندان خلاق براي ترويج فرهنگ ورزش در بين مردم استفاده نماییم.
مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري يزد نيز در اين جلسه يادآور شد: ابزار هنریکی از راه‌های مؤثر فرهنگ‌سازی و ترويج ورزش در جامعه است.
«مجيد جواديان زاده» ادامه داد: برگزاري اين جشنواره می‌تواند نگاه هنرمندان و ورزشكاران را به ساير استان‌ها معطوف نمايد و زمینه‌ای فراهم شود تا سينماي تأثيرگذار و مؤلف نيز در ساير مناطق كشور امكان ديده شدن داشته باشد.
گفتني است در پايان اين نشست از پوستر «اولين جشنواره ملي فيلم كوتاه 3 دقيقه با ورزش» رونمايي گرديد.