زمان : 04 Azar 1394 - 11:12
شناسه : 114737
بازدید : 10821
جوکار خبر داد:تصویب یک فوریت طرح اصلاح فصل 4 اساسنامه سپاه در مجلس جوکار خبر داد:تصویب یک فوریت طرح اصلاح فصل 4 اساسنامه سپاه در مجلس

یزدفردا:نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرح اصلاح برخی از فصول اساسنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مربوط به بسیج مستضعفین موافقت کردند.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا :نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشبه، با یک فوریت طرح اصلاح برخی از فصل اساسنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مربوط به بسیج مستضعفین با 151 رأی موافق،‌2 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموعه 199 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر به عنوان پیشنهاد دهنده یک فوریت این طرح با بیان اینکه امام راحل(ره) بنیانگذار سازمان بسیج مستضعفین است،‌ گفت: قدرت ملی ما با گذشت 3 دهه افزایش یافت و این به علت نقش بی بدیل بسیجیان در صحنه های گوناگون از جمله حماسه آفرینی آنها در 8 سال دفاع مقدس بود.

وی اضافه کرد: اکنون با توجه به گستره بسیج در کشور ضرورت ساماندهی بیشتر نیروهای مختلف بسیجی احساس می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در همین زمینه گفت: فصل چهارم اساسنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که مربوط به سازمان بسیج مستضعفین است در راستای شفاف سازی هرچه بیشتر وظایف این نهاد است که لازم است بعد از گذشت 30 سال در ابعاد مختلف مجددا بررسی شود.