زمان : 23 Aban 1394 - 17:40
شناسه : 114276
بازدید : 10235
تصویر حیرت بازیکنان تیم ملی فرانسه بعد از بازی از شنیدن خبر حملات تروریستی تصویر حیرت بازیکنان تیم ملی فرانسه بعد از بازی از شنیدن خبر حملات تروریستی

 


تیم ملی فرانسه اگر 10 گل هم به تیم ملی آلمان می‌زد بازهم فایده‌ای نداشت، تروریست‌ها آن‌چنان بلایی به سر پاریس آورده بودند که خاموش شدن چراغ‌های برج ایفل هم نمی‌توانست مرهمی بر زخم‌های این شهر باشد.

پیش از آن‌که سوت پایان بازی به صدا دربیاید و فرانسه با دو گل آلمان را شکست دهد، فرانسوا اولاند تحت تدابیر شدید امنیتی مجبور شده بود ورزشگاه را ترک کند تا چند ساعت بعد روبروی دوربین بنشیند، وضعیت اضطراری اعلام کند و بگوید که مردم فرانسه خوب می‌دانند که چگونه در مقابل تروریست‌ها مقاومت کنند و آن‌ها را شکست بدهند.

تروریست‌هایی که اولاند برایشان خط‌ونشان می‌کشید اما پیش‌ازاین حرف‌ها کار خودشان را کرده بودند، آن‌ها کلکسیونی از حملات را در سرزمین ویکتور هوگو و مارسل پروست انجام داده بودند.

بهت و حیرتی که در چهره‌ی بازیکنان تیم ملی فرانسه دیده می‌شد  تمثیلی از بهت و حیرتی عمومی‌ بود که خیلی زود از مرزهای فرانسه گذشت و تا بازیکنان این تیم به رختکن بروند و لباس عوض کنند در آن‌سوی اقیانوس آرام باراک اوباما را وادار به واکنش کرد؛ «این فقط یک حمله به فرانسه نبود، این حمله‌ای به تمام انسان‌ها و ارزش‌های ما بود. ما شانه‌به‌شانه در کنار مردم فرانسه ایستاده‌ایمhttp://yazdfarda.com/media/news_gal/file_110019.jpeg

گروه تکفیری صهیونیستی داعش روز شنبه با انتشار بیانیه ای در اینترنت مسئولیت حملات پاریس با دست کم 128 کشته را به عهده گرفت و اعلام کرد فرانسه هدف اصلی حملات این گروه افراطی خواهد بود.