زمان : 19 Mehr 1394 - 20:25
شناسه : 112032
بازدید : 25589
تصاویر زیباترین سنگ های معدنی در اتیوپی تصاویر زیباترین سنگ های معدنی در اتیوپی

یزدفردا"خداوند متعال که خالق جهان است جهان را به گونه ای خلق کرده که پس از قرنها هنوز بشر نتوانسته تا به راز رمزهای این دنیا پی برد و هرروز شاهد شگفتی های بی نظیری در خلقت جهان هستیم و تنها می توان گفت اوست که پروردگار جهان است و خالق تمام شگفتی هایی که بشر قادر به درک آنها نخواهد بود .

فتبارك الله احسن الخالقين (آفرين باد بر خدا كه بهترين آفرينندگان است).

ذره ای از جهان به خودی خود زیبا و شگفت انگیز است.  اما وقتی جهان دیگری در این جهان می بینید علاوه بر زیبایی خیر کننده ای که می یابید بیشتر متوجه می شوبد که چقدر چشم ها را بر زیبایی ها بسته اید.


سنگهای معدنی به صورت طبیعی و بر اساس فعل و انفعالات شیمیایی به شکل ها و رنگ های متعدد و بی نظیری در می آیند که انگار جهان دیگری را در خود محصور کرده اند.

باید یک تفاوتی بین سنگ های معمولی و سنگ های معدنی باشد، این بحث هرچند خسته کننده و حوصله سر بر به نظر می آید اما این زیباترین سنگ های معدنی هر کسی را مشتاق می کند بیشتر درباره آنها بداند. در مطلب زیر سعی شده تا انواع  مختلف از زیباترین سنگهای معدنی  را معرفی و لذت دیدن آنها را باهم شریک شویم. نام ها را به انگلیسی آورده شده است تا در تلفظ آنها اشتباهی نشودو سعی کرده ایم تا انجا که می شود معانی انها و خصوصیاتشان را هم بیاوریم .

چه جواهری با ارزشتر و زیباتر از این سنگ هاست؟!

 اپلس اتیوپی،سنگ های تزیینی با بالاترین کیفیت توسط کارگران معدن و برش توسط افرادخبره به جهانیان معرفی کرد در سال 2008 سنگ هایی را به جانیان معرفی کرد که در نوع خود بی نظیر و شاید کم نظیر است.

معادن اتیوپی توانستند تا سنگ گرا نقمیت خود در  JCK لاس وگاس، هنگ کنگ به نمایش بگذارندو معادن اوپال  هر روز و هر هفته سنگ های قیمتی را به جهانیان معرفی میکنند.

خبرها حاکی از آن بود  یک منبع جدید با کیفیت بالا بازی از رنگ عقیق در اوایل سال 2008 در استان Welo، اتیوپی، در حدود 500 کیلومتری شمال آدیس آبابا کشف شده است.

این کشف  از لحاظ جغرافیایی با  معادن  استان Shewa که در اوایل 1990s کشف شده بود  متمایز است .این دامله (دامله  یا گنبدی، به شکل تراش‌خورده‌ای از سنگ‌های گوهرین گفته می‌شود. سنگ دامله معمولاً شکل قلب، بیضی یا چهارگوش دارد که از بالای آن ورقه‌های نازکی تراشیده می‌شود تا حالت گنبدی پیدا کند)نشان داد خوب بازی از رنگ اکثریت قریب به اتفاق سفید و شفاف بود، اما برخی از bodycolor مختلف از زرد روشن به تیره "شکلات" قهوه ای بود.

سنگ های کشف شده  به طور کلی  بسیار جدید وسفیدتر بود. اما همه رنگ طیفی در بازی از رنگ در نمونه های آنجا دیده می شد. بسیاری از دامله موجود در معادن اتیوپی در ظاهر با دامله های استرالیا و برزیل مشابه بود. با این حال، بسیاری از نمونه یک ساختار ستونی از بازی از رنگ عقیق عقیق در مشترک ، به عنوان اولین بار در مواد از Mezezo توصیف نمایش داده شده (دوباره، دیدن گوتیه و همکاران، 2004). این ویژگی است که بسیار به ندرت در منابع خارج از اتیوپی مشاهده شده است.

 این طیف گسترده ای در بخشی از آن است با توجه به تخلخل بالا برخی از نمونه ها، به عنوان با افزایش وزن قابل توجهی پس از غوطه وری در آب نشان داد (تا 8٪). فلورسانس از بی اثر متفاوت تا متوسط سفید مایل به زرد به هر دو بلند و ماوراء بنفش موج کوتاه (UV) تابش.

نمونه هایی که بی اثر بودند فسفرسانس مایل به سبز غیر منتظره از شدت متوسط نمایش داده شود.

این bodycolors(رنگ بدن) تیره تر هستند، احتمالا به دلیل حضور آهن، که لومینسانس و quenches. لومینسانس زرد به سبز است به احتمال زیاد به دلیل حضور اورانیوم (E. Gaillou و همکاران، "ژئوشیمی از opals گوهر به عنوان شواهدی از منشاء آنها،" بررسی زمین شناسی سنگ، ، سال 2008، فوریه، تبدیل طیف رامان برای چند نمونه با استفاده از یک BRUKER RFS 100 طیف سنج به دست آمد.

اوپال Welo در سنگ های آتشفشانی، احتمالا یک ریولیتی در بر داشت. نمونه خشن مورد بررسی قرار میدهیم اپال (یا مشترک و یا بازی از رنگ) قطعات حفاری از سنگ میزبان بود. در مقابل، اوپال از Mezezo حفره را پر می کند در ریولیتی، تشکیل ندول. با وجود این تفاوت ها، این واقعیت است که ساختار ستونی  از هر دو  (اما بسیار به ندرت از جاهای دیگر) دیده می شود به نظر می رسد  شباهت ها در شرایط شکل گیری است.

 

 

سایت خبری یزد فردا