زمان : 16 Mordad 1394 - 01:13
شناسه : 108922
بازدید : 11980
به مناسبت روزخبرنگار با حضور فرمانده انتظامی استان یزد و رسانه های استان   معاون جدید اجتماعی استان یزد معارفه شد به مناسبت روزخبرنگار با حضور فرمانده انتظامی استان یزد و رسانه های استان معاون جدید اجتماعی استان یزد معارفه شد

رسانه ها در ارتقاء امنیت روانی جامعه نقشی کلیدی دارند

یزدفردا"سرویس اجتماعی "حوادث"پلیس استان یزد : فرمانده انتظامی استان یزد در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: امروزه تولید امنیت با مشارکت همه دستگاه ها و همراهی مردم به ویژه رسانه ها امکان پذیر خواهد بود و رسانه ها در ارتقاء امنیت روانی جامعه نقشی کلیدی دارند.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا: صبح امروز نشست خبری فرمانده انتظامی استان یزد به منظور تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه در محل سالن شهید وزیری ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد.

در این نشست که باحضور خبرنگاران و تعدادی از معاونین و روسای پلیس های تخصصی، برگزار شد سردار "ایرج کاکاوند" ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهداء به ویژه شهدای ناجا و شهدای خبرنگار ،نقش رسانه ها در ایجاد امنیت روانی جامعه و ارتقاء احساس امنیت را نقشی کلیدی دانست.

فرمانده انتظامی استان یزد گفت: امروزه تولید امنیت با مشارکت همه دستگاه ها و مشارکت مردم به ویژه رسانه ها امکان پذیر خواهد بود و بایستی به این مهم، توجه شود.

وی ضمن اشاره به حساسیت و اهمیت کار خبرنگاران در حوزه امنیت افزود: آنچه که پلیس از خبرنگاران انتظار دارد صداقت، شفافیت و انصاف در گزارش ، اخبار و مهمتر از همه رعایت اخلاق رسانه ای است.

وی پلیس را پذیرای انتقاد سازنده و عالمانه دانست و ادامه داد: پلیس نیاز دارد موارد و مشکلاتی را که دغدغه و نگرانی مردم است از طریق رسانه ها دریافت کند و با تمرکز و شتاب بیشتری، در اولویت کار خود قرار دهد.

کاکاوند ضمن بیان اینکه معاونت اجتماعی پل ارتباطی پلیس با اصحاب رسانه است و با تاکید بر نقش موثر و مهم در ارتباطات و تعاملات دو سویه، ضمن قدردانی از زحمات سرهنگ کفاش پناه، سرهنگ مزیدی را به عنوان معاون جدید اجتماعی استان یزد به اصحاب رسانه، معرفی کرد.

افزایش 213 درصدی تقدیر و تشکر مردم از پلیس یزد

فرمانده انتظامی استان یزد در ادامه به آمار 4 ماهه عملکرد پلیس استان یزد پرداخت و گفت: در چهار ماهه ابتدایی سالجاری، میزان تقدیر و تشکر مردم استان یزد از عملکرد نیروهای پلیس، 213 درصد افزایش داشته است که این مهم، نشان از قدردانی مردم از زحمات پلیس است.

کاهش 24 درصدی انواع سرقت ها

رئیس پلیس استان یزد بحث سرقت ها را یکی از موضوعات و نگرانی های اصلی خانواده ها برشمرد و گفت: در بحث پیشگیری از سرقت، با برنامه ریزی ها و کارهای خوبی که انجام شده، امروز شاهد کاهش 32 درصدی سرقت منزل، کاهش 36 درصدی سرقت خودرو  و در مجموع شاهد کاهش 24 درصدی انواع سرقت ها در سطح استان یزد هستیم.

افزایش 108 درصدی کشفیات انواع موادمخدر

کاکاوند ضمن اشاره به ماموریت های خاص پلیس مبارزه باموادمخدر در بحث برخورد با باندهای بزرگ واردکننده موادمخدر از افزایش 108 درصدی کشفیات انواع موادمخدر در چهار ماهه ابتدایی سالجاری خبر داد و افزود: با تلاش مستمر و شبانه روزی نیروهای پلیس استان یزد از ابتدای سالجاری تاکنون، 13 باند بزرگ وارد کننده موادافیونی متلاشی و بیش از 14 تن و 500 کیلو انواع موادمخدر کشف و ضبط شده است.

رتبه اول پلیس فتا استان یزد در کشور

فرمانده انتظامی استان یزد از رتبه اول پلیس فتا استان یزد در کشور خبر داد و خاطر نشان کرد: پلیس فتا استان یزد در خصوص کشف جرایم سایبری، رتبه اول کشوری را در چهار ماهه ابتدایی سالجاری به خود اختصاص داده است.

کاهش 12 درصدی تلفات جاده ای و افزایش 4 درصدی تصادفات درون شهری

رئیس پلیس استان یزد ضمن اشاره به کاهش 12 درصدی تلفات جاده ای این استان افزود: در تصادفات درون شهری نیز افزایش 4 درصدی را داشته ایم که با پیگیری های مستمر و جلسات داخلی و برون سازمانی در حال برون رفت از این معضل هستیم.

افزایش 29 درصدی تماس های مردمی با پلیس 110

سردار کاکاوند، افزایش 29 درصدی تماس های مردمی را در چهار ماهه ابتدایی سالجاری نسبت به سال گذشته، نشان از اعتماد مردم به پلیس برشمرد و  خاطر نشان کرد: در تماس های "فوریتی" که همان موضوع نگرانی و دغدغه مردم است چهار درصد کاهش داشته ایم؛ همچنین در خصوص تماس های راهنمایی و ارشاد، افزایش 115 درصدی را در چهار ماهه ابتدایی سالجاری شاهد هستیم.

فرمانده انتظامی استان یزد در خاتمه ضمن اشاره به اقدامات شاخص پلیس استان یزد در خصوص دستگیری سارقان خطرناک و باندهای بزرگ وارد کننده موادمخدر اظهار امیدواری کرد: با مشارکت مردمی و همراهی مسئولان و همچنین همکاری اصحاب رسانه، بتوانیم امنیت استان را ارتقاء دهیم و شاهد احساس امنیت بیشتری در سطح استان باشیم.