زمان : 11 Mordad 1394 - 23:56
شناسه : 108670
بازدید : 4935
تشکیل معاونت فرهنگی در شهرداری تشکیل معاونت فرهنگی در شهرداری

دویست وچهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد با قرائت آیات کلام الله قرآن کریم و با حضور مهندس محمد رضا عظیمی زاده شهردار کار خود راآغاز کرد.

به گزارش سخنگو و روابط عمومي شوراي اسلامي شهر يزد - در ابتدای این جلسه مرتضي شایق یکی از اعضای شورای اسلامی شهر یزد از شهردار به علت راه اندازی پایانه دروازه قرآن تشکر وقدردانی کرد و اظهار امیدواری کرد شهروندان بتوانند با استفاده از امکانات فراهم شده در این پایانه ازخدمات مطلوبی برای رفت و آمد  بهره مند شوند.

همچنین وی از شهردار خواست تا برخی پروژه های شهری از جمله عملیات عمرانی در مسجد جامع، پیاده روسازی خیابان شهید مطهری و ساختمان و اتاق برق کنار پارک باغ ملی هر چه سریعتر تعیين تکلیف شود چرا که این پروژه ها با توجه به اینکه در مسیر رفت وآمد واقع شده نیاز به تسریع در اجرای را دارد.

مشکلات مربوط به ترافیک سنگین در میادين مهدیه و معلم از دیگر دغدغه مهم اعضای شورای اسلامی شهر در این جلسه بود که از شهردار خواسته شد تا با همفکری مشاورین هر چه سریعتر طرح های مناسب برای رفع گره ترافیکی در این دو میدان لحاظ شود.

محمد رضا عظیمی زاده شهردار یزد هم در این جلسه در این زمینه افزود: مشکل ترافیکی این دو میدان توسط مشاورین و متخصصین در نشست های مختلف شناسایی شده است و در کمیسیون عمران هم مورد بحث قرار گرفته که امیدواریم تا قبل از بازگشایی مدارس مشکل ترافیکی این دو میدان رفع شود.

در این جلسه حجت الاسلام حمید رضا مطهریان سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد گزارشی مختصر از شرکت در سومین اجلاس توسعه اقتصادی شهرهای جاده ابریشم که در شهر ارومچی چين برگزار شد ارائه نمود.

وی در این زمینه یادآور شد : این اجلاس توسعه و همکاری های شهرهای حاشیه جاده ابریشم با استقبال حدود30 شهر از  کشورهای مختلف برگزار شد که از ایران ، تنها شهر یزد به عنوان نماینده ایران در این اجلاس حضور داشت که این خود باعث شد تا شهر یزد به مدت چهار سال به عنوان عضو رسمی این اجلاس و عضو ارشد مرکزی اجلاس انتخاب شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد درادامه افزود: تفاهم نامه و مقدمات خواهر خواندگی یزد با شهر ارومچی چین که میزبان برگزاری این اجلاس بود امضاء شد که محمد فقیه خراسانی ونماینده  شهردار شهر اورجین این تفاهم نامه را امضاء  کردند.

در ادامه این جلسه و با بررسی نامه های ارجاعی ، اضافه شدن معاونت فرهنگی به مجموعه معاونت های شهرداری مورد بحث و بررسی قرار گرفت که بعد از صحبت های موافق و مخالف اعضا،  تاسیس معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری یزد تصويب شد.

سیده حمید وزیری از اعضای شورای اسلامی شهر یزد در این زمینه از شهردار خواست تا با انتخاب فردی متخصص در زمینه فرهنگ بتواند گوشه ای از مشکلات فرهنگی را در این معاونت برطرف کند.

حجت الاسلام حمید رضا مطهریان سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد هم با اشاره به اینکه امکان ادغام چند معاونت در شهرداری وجود دارد اظهاراميدواري كرد: با برنامه ریزی مناسب طوری نشود که با زیاد شدن معاونت ها درشهرداری بدنه آن عریض شود.

در ادامه این جلسه دکتر کاشفی زاده رئيس كميسيون خدمات شهري شوراي اسلامي شهر يزد با اشاره به مشکلاتی که سرمایه گذار برای  کمپوست ایجاد کرده است افزود: جلسات متعدد و زیادی در این زمینه در کمیسیون های مختلف انجام شده و اکنون عليرغم موافقت ها سرمایه گذار از این کار سر با زده است و از شهردار خواست تا به جد پیگیر این موضوع باشد.