زمان : 10 Mordad 1394 - 12:33
شناسه : 108593
بازدید : 4793
کمپینگ گردشگری بندرآباد آغاز فصلی نوین در جذب گردشگری روستائی کمپینگ گردشگری بندرآباد آغاز فصلی نوین در جذب گردشگری روستائی

کمپینگ گردشگری بندرآباد با اعتباری معادل نهصد میلیون ریال بهره برداری می گردد.

به گزارش روابط عمومی، امورفرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد محمدرضا نصیری اظهار داشت: کمپینگ گردشگری بندرآباد با اعتباری معادل نهصد میلیون ریال تکمیل و آماده بهره برداری می گردد.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث افزود: این کمپینگ در فضایی به وسعت سه هزار متر شامل فضای سبز، آلاچیق، آب نما و ... می باشد که در مجاورت امامزاده سلطان احداث گردیده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: روستاي تاريخي بندرآباد از توابع رستاق شهرستان اشكذر می باشد که به علت دارا بودن جاذبه های تاریخی، مذهبي و طبيعي، یکی از روستاهای هدف گردشگری محسوب مي‌گردد. وجود بناهاي تاريخي چون مجموعه سلطان بندرآباد، امامزاده سلطان و هم چنين ريگزارهاي بكر در محدوده اين روستا، بر قدرت جذب گردشگران داخلی و خارجی افزوده است. بافت تاريخي اين روستا در زمره بافتهاي بكر و دست نخورده استان قلمداد مي‌شود.

وی گفت: هدف از ايجاد كمپينگهای گردشگری، ارائه خدمات عمومي و تفريحي از قبيل فضاي سبز، آلاچيق و استراحتگاه هاي موقت به گردشگران و اهالي اين روستا بوده است.

نصیری یکی از برنامه های معاونت سرمایه گذاری در سالجاری را ساماندهی کمپ های گردشگری در کل استان دانست و خاطرنشان ساخت: بدين منظور اعتبارات مناسبي جهت تكميل اين پروژه ها در سطح ملی و استانی در نظر گرفته شده كه اميد است با همكاري ساير نهادهاي مربوطه از قبيل دهياري ها، بنياد مسكن و دفتر هماهنگي امور روستايي، شاهد به ثمر رسيدن هرچه سريعتر اين مكان عمومي در جهت توسعه پايدار گردشگري استان باشيم.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و سرمایه گذاری در پایان عنوان کرد: اجرای این پرو‍‍ژه ازسال 1391 با هدف ایجاد اقامت سهل و ارزان مسافران و گردشگران در روستای هدف گردشگری بندراباد آغاز شده بود که در شهریور ماه سالجاری به بهره برداری خواهد رسید.