زمان : 15 Tir 1394 - 21:03
شناسه : 107112
بازدید : 12434
آموزش ترافیکی در کاهش تصادفات خراسان جنوبی موثر واقع شد معاون استاندار خراسان جنوبی: آموزش ترافیکی در کاهش تصادفات خراسان جنوبی موثر واقع شد
سعید فتحی سرپرست یزد فردا طبس / معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: در بحث کاهش تصادفات جاده‌ای و رعایت قوانین و مقررات نخستین مبحثی که مطرح می‌شود آموزش است که باید به صورت ملی انجام شود و آموزش ترافیکی در کاهش تصادفات خراسان جنوبی موثر واقع شد.

همایون نخعی‌نژاد ظهر امروز در جلسه هماهنگی ویژه تعطیلات عید سعید فطر و آغاز مرحله دوم سفرهای تابستانی در خراسان جنوبی، اظهار داشت: در بحث تصادفات جاده‌ای و رعایت قوانین و مقررات نخستین مبحثی که مطرح می‌شود بحث آموزش است که باید به صورت ملی انجام شود.

وی افزود: این آموزش‌ها باید به‌طور مداوم به ویژه در استان با توجه به بازدیدها و هنجارشکنی‌هایی موجود برگزار شود و در بسیاری از کشورهای توسعه یافته یا در حال توسعه پلیس حضور ندارد و با بهره‌گیری از سیستم‌های الکترونیکی نظارت می‌شود و ما نیز باید این‌گونه سیستم‌های الکترونیکی را به خدمت بگیریم تا با کسانی که در این سیستم قانون شکنی می‌کنند برخورد شود.

نخعی‌نژاد بیان کرد: در سال گذشته هماهنگی و همدلی در مجموعه استان به وجود آمد که این انسجام سبب روند کاهش تصادفات بود و کاهش تلفات در سال گذشته روند قابل قبولی داشته است ولی باید توجه بیشتری در این زمینه داشته باشی چرا که با توجه به جمعیت استان این رقم بالا است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به مسائل زیست محیطی و اقلیمی و افزایش ریزگردها متاسفانه در این بخش حرکتی نداریم که در این راستا صدا و سیما باید برنامه ریزی و حساسیت داشته باشد تا این تغییر به سایر ادارات پیوسته و بتوانیم در این خصوص اعتباری گرفته و وظایف خود را به درستی انجام دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی نیز اظهار داشت: با توجه به تعطیلات تابستانه افزایش ترافیک در محورهای استان را خواهیم داشت و تمام سعی ما بر این است تا در مردادماه این موارد را کنترل کنیم.

مهدی جعفری با بیان اینکه در استان راه‌های غیر شریانی 5 محور سده به منصور آباد، قلعه زری، طبس و فردوس بیشترین مشکل را دارند، بیان کرد: در سال گذشته 992 فقره تصادف در استان به وقوع پیوست که 199 فقره آن منجر به فوت شده است و 20 درصد این فوتی‌ها متعلق به موتورسیکلت و عابران پیاده بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: 53 درصد از علت وقوع تصادفات در استان بر اثر واژگونی بوده و 60 درصد از فوت شدگان در سر صحنه و 40 درصد فوت شدگان در سال گذشته در حین انتقال و یا بیمارستان فوت شده‌اند که 118 نفر را از 199 نفر تشکیل داده بودند.