زمان : 05 Khordad 1394 - 21:24
شناسه : 105347
بازدید : 7157
دومین نشست کمیته هماهنگی آموزش عالی استان یزد برگزار شد+تصاویر دومین نشست کمیته هماهنگی آموزش عالی استان یزد برگزار شد+تصاویر

دومین نشست کمیته فرعی امور آموزش دانشگاه با حضور معاونان و مسؤولان آموزش دانشگاه های استان یزد در محل دانشگاه یزد برگزار شد.

در این نشست دکتر قاسم برید لقمانی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه یزد گفت: دانشگاه های استان لازم است با توجه به ابلاغ آیین نامه جدید آموزشی، برای هماهنگی بیشتر و در صورت نیاز اصلاح آیین نامه جدید جلسات بررسی آیین نامه را پی گیری و پیشنهادهای خود را به دانشگاه یزد اعلام کنند تا برای اصلاح موارد به وزارت علوم اعلام شود و تا مهر ماه جاری تغییرات آموزشی در سیستم جامع آموزشی گلستان دانشگاه اعمال خواهد شد.

وی مسأله تشکیل نشدن کلاس به میزان اعلام شده و تعطیلی های اول و آخر ترم را از معضلات کلیه دانشگاه های استان اعلام کرد و گفت: این مشکل باید با فرهنگسازی صحیح از دانشگاه حذف شود و هیچ کلاسی قبل از اتمام جلسات تعیین شده تعطیل نشود.

وی افزود: در دانشگاه یزد این اقدام آغاز شده است و تاکنون تعداد محدودی از گروه ها و دانشکده ها توانستند با برخورد صحیح استاد و عوامل دیگر این موضوع را اجرایی کنند ولی باید سایر دانشکده ها هم رعایت کنند تا این موضوع که به معضل آموزشی مبدل شده است رفع شود.

وی با اشاره به اینکه این مشکل در جلسه معاونان آموزشی دانشگاه های منطقه ۶ کشور مطرح و مشکل اغلب دانشگاه ها به شمار می رود در شورای آموزشی دانشگاه نیز مصوب شد تا استادان با برخورد صحیح، دانشجویان را از تعطیلی زودهنگام کلاس های درس بازدارند چرا که با این روند سرفصل دروس کامل پوشش داده نمی شود.

برید لقمانی تصریح کرد:با توجه به اینکه یزد و مردمان یزدی به سختکوشی مشهور هستند نباید استادان کلاس درس را تعطیل کنند ضمن اینکه کلاس جبرانی مورد قبول نیست و کارایی لازم را برای همه دانشجویان نخواهد داشت.

وی با اعلام اینکه آیین نامه جدید آموزشی در اسفندماه ۱۳۹۳ ابلاغ شده است و از این پس برای تمامی دوره ها اجرایی خواهد شد، افزود: دانشگاه یزد در نظر دارد سه رشته جدید در مقطع کارشتاسی ارشد به صورت مجازی راه اندازی کند که در شورای آموزشی دانشگاه یزد مطرح و منتظر مجوز تاسیس آن هستیم.

در این جلسه همچنین در خصوص تدوین شیوه نامه اجرایی جدید شورای آموزشی دانشگاه یزد صحبت شد و مسؤولان آموزش دانشگاه های امام جواد،  فنی شهید صدوقی، آزاد اسلامی و علمی و کاربردی و پیام نور در خصوص مواد و تبصره های جدید در آیین نامه آموزشی بحث و تبادل نظر و مشکلات اموزشی دانشگاه خود را مطرح کردند.

خبر: زینب زارع

عکس: فاطمه تیو

 







سایت خبری یزد فردا