زمان : 29 Ordibehesht 1394 - 13:15
شناسه : 104949
بازدید : 5076
روابط عمومي ها به شناخت مطالبات مردم و معرفي پتانسيل هاي دولت اهتمام ورزند مديركل روابط عمومي استانداري يزد : روابط عمومي ها به شناخت مطالبات مردم و معرفي پتانسيل هاي دولت اهتمام ورزند

مديركل روابط عمومي استانداري يزد در جمع مسئولان روابط عمومي ادارات شهرستان بهاباد گفت: روابط عمومي ها بايد مطالبات و نيازهاي مردم را به دولت انتقال دهند و مردم را از پتانسيل ها و ظرفيت هاي دولت آگاه كنند.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد صبح دوشنبه 28 ارديبهشت ماه نشست فرمانداري شهرستان بهاباد با حضور فرماندار شهرستان بهاباد و مديركل روابط عمومي استانداري يزد در محل فرمانداري بهاباد برگزار شد.
مديركل روابط عمومي استانداري يزد در اين نشست ضمن تبريك هفته ارتباطات و روابط عمومي به نامگذاري امسال توسط رهبر معظم انقلاب به نام "دولت و ملت، همدلي و همزباني" اشاره و عنوان كرد: مقام معظم رهبري دو عنصر دولت و ملت را در كنار هم قرار دادند و فرمودند بايد بين دولت و ملت همدلي اتفاق بيفتد.
داود پاك طينت شرط اول همدلي را شناخت طرفين از يكديگر دانست و افزود: روابط عمومي ها بايد نيازها، مطالبات و خواسته هاي مردم را به دولت انتقال دهند و از طرفي مردم را از توانمندي ها، مشكلات و مسائلي كه دولت در سطح ملي، جهاني و بين المللي با آن مواجه است آگاه كنند و ايجاد اين شناخت كه مقدمه همدلي بين دولت و مردم است از وظايف اصلي روابط عمومي ها مي باشد.
رئيس ستاد بزرگداشت هفته ارتباطات و روابط عمومي افزود: روابط عمومي ها بايد آنچه كه از طرف دولتمردان به صورت جداول، نمودارها، آمار و ارقام ارائه مي شود به صورت همه فهم براي مردم تبيين كنند و واقعاً اين روابط عمومي است كه به عنوان مثال مي تواند واژه اي مانند "تحريم" را براي مردم قابل درك كند تا وقتي مي گويند كشور در حال تحريم است همه بدانند چه اتفاقي هايي مي تواند رخ دهد.
مديركل روابط عمومي استانداري مطالبه گري مردم از دولت را حق آنان دانست و گفت: البته بايد مطالبات مردم بصورت نظام مند و در چارچوب قوانين از طرف روابط عمومي ها به دولتمردان منتقل شود و اين رسالت روابط عمومي هاست كه به مردم بگويند اگر مطالبه اي دارند به چه صورت عمل كنند و چگونه آن را مطرح نمايند.


امسال سال روابط عمومي هاست


پاك طينت در ادامه با اشاره به اينكه امسال سال روابط عمومي هاست اظهار داشت: توقع اين است كه مديران و كارشناسان روابط عمومي امسال به صورت ويژه همت نمايند و دستگاههاي اجرايي خود را به مردم معرفي كنند.
دبير شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي استان ادامه داد: گام دوم اين است كه روابط عمومي ها مرتب مردم را رصد نمايند و مشكلات جامعه را متناسب با دستگاه اجرايي كه به آن تعلق دارند به مسئولين مربوطه منتقل نمايند.
وي با اشاره به اينكه كار روابط عمومي شبانه روزي است و اصلاً تعطيلي ندارد گفت: يك روابط عمومي در طول شبانه روز بايد آماده پاسخگويي باشد و ضمن شناخت سازمان خود با مردم ارتباط قوي، خوب و صميمي برقرار كند و نسبت به وقايع اطراف خود حساسيت لازم را  داشته باشد.


روابط عمومي ها با افزايش توانايي ها پل ارتباطي مطمئن بين مردم و مسئولين شوند


دبير شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي استان با بيان اينكه برخي از همكاران روابط عمومي ها از اينكه مورد توجه مدير نيستند گلايه دارند گفت: هر انسان محاسبه گر و منطقي، تلاش دارد براي رفع نيازهاي خود كوتاه ترين و مطمئن ترين مسير را انتخاب كند و اگر يك مدير يا كارشناس روابط عمومي توانايي هاي ارائه مشاوره علمي به مديران را داشته باشد قطعا آن مدير از پتانسيل هاي او بهره مي برد.
پاك طينت ادامه داد: اگر روابط عمومي ها اعتقاد دارند كه پل ارتباطي بين مديران و مردم هستند بايد سازمان خود را به خوبي بشناسند، جامعه را به خوبي بشناسند تا به راحتي بتوانند مسائل را به مديران تحويل دهند كه در اين صورت وقتي چندين بار حرف منطقي به مدير منتقل شد، قطعاً مدير به شما توجه مي كند و شما را بازوي مشورتي خودش به حساب مي آورد.