زمان : 26 Bahman 1393 - 21:36
شناسه : 100207
بازدید : 34756
برنامه ريزي براي خودكفايي خانواده هاي زندانيان امري ضروري است فرماندار بافق در انجمن حمايت از زندانيان برنامه ريزي براي خودكفايي خانواده هاي زندانيان امري ضروري است

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ نخستين نشست هم انديشي انجمن حمايت از زندانيان شهرستان بافق با حضور امام جمعه ، فرماندار ، رئيس دادگستري ، دادستان بافق و جمعي از مسئولان محلي در دفتر امام جمعه اين شهرستان برگزار شد.

انجمن حمايت از زندانيان بافق براي نخستين بار در اين شهرستان با هدف كمك به خانواده هاي زندانيان و رفع برخي از مشكلات آنان تشكيل شده است.

"حجت الاسلام سليماني" امام جمعه بافق دراين نشست بر شناسايي و ساماندهي خانواده هاي زندانيان و مساعدت در زمينه تامين نيازهاي معيشتي آنان تاكيد كرد .

"سيد مهدي طلايي مقدم" فرماندار بافق اقدام برخي از نهادهاي حمايتي و سازمانهاي مردم نهاد در تامين و رفع مشكلات نيازمندان را گامي موثر در حوزه خيريه عنوان كرد و گفت: براي حمايت از خانواده هاي زندانيان و مجرمين ضروري است در زمينه ايجاد مشاغل خانگي براي خودكفايي اين خانواده ها برنامه ريزي شود.  

دادستان بافق در ابتداي اين نشست با اشاره به سابقه و اهداف انجمن زندانيان در كشور گفت: هدف از تشكيل انجمن حمايت زندانيان و تصويب اساسنامه آن در سال 1320، كمك مادى و معنوى به خانواده‏هاى بى بضاعت زندانيان كه قادر به اداره زندگى خود نيستند و كمك به زندانيان در مورد اشتغال بعد از خروج از زندان ميباشد.

"محسن حيدري" به تشكيلات و اركان انجمن اشاره كرد و افزود : اين انجمن شامل اعضاء ، مجمع عمومى اعضاء ، هيئت مديره، مدير عامل و قائم مقام و بازرسان ميباشد.

وي افزود: انجمن حمايت از زندانيان با هدف كمك و حمايت زندانيان و خانواده آنان تشكيل شده است كه اين انجمن يك نوع سازمان غير انتفاعي بوده كه علاوه بر استفاده از كمك هاي مردمي و ساير موسسات خيريه،‌ بعضا از بودجه هاي دولتي در جهت كمك مادي و معنوي به خانواده زندانيان،‌ ،‌ تقويت و ترويج در زمينه مسائل حقوقي انساني،‌ بهداشت، درمان،‌ آموزش،‌ اقدامات مناسب براي پيشگيري از ارتكاب مجدد جرائم استفاده مي شود.