معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار یزد در جشنواره روستایی- عشایری دهستان چاهک گفت : دولت توجه ویژه ای به توسعه مناطق روستایی دارد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری خاتم در جشنواره رضایی با اشاره به اینکه دهستان چاهک بزرگترین روستای استان یزد است اظهار داشت : سعی بر این داریم تا گام های بلندی را جهت توسعه شهرستان برداریم و اقدامات خوبی نیز جهت توسعه دهستان چاهک بر خواهیم داشت.

وی افزود : تاکید دولت تدبیر و امید بر توسعه روستاها و حمایت از تولید می باشد.

وی با اشاره به سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت : امسال نیز همانند سالهای گذشته باید هر چه با شکوهتر در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کنیم.

وی بیان کرد : با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید باشکوه در صحنه حاضر شویم و تجدید میثاق با آرمانهای رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) داشته باشیم.

در ادامه این جشنواره حجت الاسلام دخیل عباس زارعزاده نماینده مردم بافق ، بهاباد ، خاتم ، مهریز و ابرکوه در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک به مناسبت ایام ا... دهه مبارک فجر گفت : ما مدیون شهدای هشت سال دوران دفاع مقدس هستیم آنها جانفشانی کردند تا این نظام مقدس را به ما هدیه دهند.

وی افزود : هم اکنون مهمترین بحث در جهت توسعه روستاها بحث توسعه زیرساختهاست و باید کاری کنیم تا مردم ساکن در روستاها به شهرها مهاجرت نکنند.

وی با توجه به عدم وجود گاز در دهستان چاهک و مشکلات مردم در این زمینه اظهار داشت : امید داریم تا به قول مساعد مدیر عامل شرکت گاز استان یزد در سال آینده مشکل گاز این دهستان حل  شود.

در ادامه این جشنواره فرماندار شهرستان خاتم با اشاره به اینکه دهستان چاهک دورترین روستای استان می باشد

گفت : از برکات انقلاب شکوهمند اسلامی همین بس که امروز مسئولین استان از میان این همه برنامه و مراسم جشن ، شرکت در جشن روستایی –عشایری دورترین روستای استان را انتخاب کرده اند.

محمد زاده رحمانی بیان کرد : چاهک از سابقه تاریخی و تمدن با شکوهی برخوردار است و به سرعت در حال رشد و توسعه می باشد.

وی اظهار داشت : قطب کشاورزی شهرستان خاتم دهستان چاهک می باشد که عمده کشت و زراعت آنها ذرت ، گندم و پسته می باشد.

گفتنی است جشنواره روستایی – عشایری دهستان چاهک با برنامه هایی از جمله ساز و دهل محلی ، رقص محلی عشایر ، اجرای گروه موسیقی و پخت غذاهای محلی دهستان چاهک همراه بوده است.

در این جشنواره رضایی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار یزد حجت الاسلام دخیل عباس زارعزاده نماینده مردم بافق ، بهاباد ، خاتم ، مهریز و ابرکوه ، ،  فرماندار خاتم و جمعی دیگر از مسئولین شهرستان خاتم جشنواره روستایی-عشایری در دهستان چاهک برگزار شد.

 

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا