وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت تدبیر و امید در یزد به امکانات و دستاوردهای استان در زمینه ارتباطات اشاره کرد و گفت: زیر ساختهای توسعه فناوری اطلاعات در استان یزد فراهم است .

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، نشست مشترک اعضای کار گروه توسعه دولت الکترونیک، اساتید دانشگاه و فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان یزد با حضور وزیر ارتباطات و معاونین وی، استاندار یزد، معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی استانداری و رئیس دانشگاه یزد چهارشنبه شب 15 بهمن ماه در ساختمان استقلال دانشگاه یزد برگزار شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این نشست ضمن تبریک دهه مبارک فجر، انقلاب اسلامی را میراث بزرگ امام راحل دانست و اظهار امیدواری کرد تا مسئولین نظام پاسداران خوبی برای حفظ انقلاب اسلامی باشند .
واعظی گفت: مردم یزد مردمی مومن، سخت کوش، دلسوز، کم توقع و پر تلاش هستند و در هر کاری که وارد می شوند آن کار را با انگیزه و علاقه انجام می دهند و این سبب می شود کشور و نظام یک گام جدی روبه جلو بردارد.
وزیر ارتباطات و فناوري اطلاعات ادامه داد: می توانیم در زمینه فناوری اطلاعات کارهای بزرگی را در استان یزد انجام دهیم که ملی و ماندگار باشند زیرا خوشبختانه زیر ساختهای توسعه فناوری اطلاعات در این استان فراهم است .
وی افزود: استان یزد می تواند در زمینه فناوری اطلاعات الگویی برای سایر استانها باشد و در بحث پهنای باند هم هر مقدار که استان پهنای باند ارتباطی نیاز داشته باشد در واگذاری آن مشکلی نخواهیم داشت.
این مقام مسئول اظهار داشت: پژوهشهایی که در زمینه it در استان یزد انجام شده و تعدادی از نمایندگان بخش خصوصی در این جلسه اقدامات خود را در این زمینه تشریح کردند قابل تقدیر است و ما از تولید داخل و آنچه موجب اشتغال زایی در حوزه فناوری اطلاعات می شود حمایت صد درصد می نمائیم.
واعظی ضمن تقدیر از متخصصین یزدی، اعضاء هیات علمی و دانشجویان دانشگاه یزد که پروژه موتور جستجوی پارسی جو را به نتیجه رسانده اند گفت: در راستای خدمت برای ایجاد شبکه ملی ارتباطات تا آنجائیکه بتوانیم حمایت می کنیم و برای آن محدودیتی قائل نیستیم .
وی همچنین از معاونین خود در حوزه های مختلف وزارتخانه خواست تا با تشکیل کار گروههای تخصصی مشکلات فعالین در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را بررسی و رفع نمایند.
در ابتدای این نشست نخبگان فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به بیان دیدگاهها ، توانمندی ها و مشکلات خود پرداختند و مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات ، ارتباطات و امنیت استانداری یزد به ظرفیتهای استان برای توسعه فناوری اطلاعات اشاره کرد و نقاط قوت و ضعف این حوزه را برشمرد.
در پایان این نشست از پروژه موتور جستجوی ملی " پارسی جو" رونمایی گردید.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا