استاندار یزد در چهارمین روز از دهه مبارک فجر، به منظور بازدید از چند طرح عمرانی و صنعتی، عازم شهرستان ابرکوه شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، " سید محمد میرمحمدی" روز چهارشنبه 15 بهمن ماه و همزمان با چهارمین روز دهه مبارک فجر، در سفری یک روزه به شهرستان ابرکوه، از برخی پروژه های عمرانی و صنعتی این شهر بازدید کرد.
استاندار یزد که در بدو ورود به این شهر مورد استقبال امام جمعه، فرماندار و تنی چند از مسئولین این شهرستان قرار گرفت، با حضور بر گلزار شهدای والامقام ابرکوه ، ضمن قرائت فاتحه و اهداء شاخه گل، به مقام شامخ این شهیدان ادای احترام کرد.
وی سپس در شورای اداری شهرستان ابرکوه حضور یافت و با اعضاء این شورا در خصوص مسائل مربوط به این شهرستان به گفتگو پرداخت و گزارشات ارائه شده از سوی مسئولین مربوطه را استماع نمود.
عالی ترین مقام اجرایی استان آنگاه جهت اقامه نماز در جمع مردم شهرابرکوه ، در مسجد تاریخی جامع این شهر حضور یافت و ضمن بازدید از مراحل مرمت و بهسازی این بنای تاریخی، نماز ظهر و عصر را در این مسجد ، به امامت حجه الاسلام حسینی امام جمعه ابرکوه اقامه نمود.
میرمحمدی آنگاه از دو پروژه در دست احداث " ساختمان جدید فرمانداری ابرکوه " و " بیمارستان دولتی 96 تختخوابی" این شهر بازدید کرد و از نزدیک در جریان توضیحات ارائه شده قرار گرفت.
استاندار یزد سپس از سایت دو کارخانه کاشی در دست تکمیل این شهر بازدید کرد و در گفتگو با دست اندرکاران این دو پروژه صنعتی – تولیدی، از روند تکمیل این طرح ها مطلع شد و در جهت رفع برخی از مشکلات مطروحه، با تنی چند از مدیران استان، به صورت تلفنی و حضوری مذاکره نمود و دستورات لازم را به معاونت برنامه ریزی و اشتغال استانداری جهت پیگیری و رفع مشکل صادر نمود.
بازدید از پروژه فولاد سرمد ابرکوه، آخرین برنامه استاندار در سفر به این شهرستان بود.
وی در پایان این سفر در گفتگو با واحد مرکزی خبر خاطر نشان نمود:خوشحالم که توفیق حضور در شهرستان ابرکوه و دیدار با مردم و مسئولین این شهرستان را یافتم.
میرمحمدی خاطر نشان نمود: در شورای اداری ، مسئولین شهرستان مطالب و مسائلی که برای پیشبرد امور شهرستان لازم بود را مطرح کردند و مقرر شد اقداماتی که در حال انجام است زودتر به ثمر برسد و مردم از آن استفاده کنند تا اشتغال لازم ایجاد شود.
وی افزود: از کارخانه کاشی کوثر بازدید نموده و شاهد راه اندازی این واحد بودیم و همچنین از کاشی آرین سرام نیز بازدید به عمل آمد که با دو مشکل در زمینه آب و گاز مواجه بودند که با تماس و رایزنی با مسئولین ذیربط، زمینه حل مشکلات فراهم شد .
استاندار یزد ادامه داد: از ساختمان در دست احداث جدید فرمانداری ابرکوه نیز بازدید داشتیم که یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان اعتبار برای تکمیل نیاز دارد که در حال تخصیص است تا با همت مسئولین ذیربط، شاهد بهره برداری از آن باشیم.
عالی ترین مقام اجرایی استان همچنین با اشاره به بازدید از بیمارستان ابرکوه گفت: در جهت توسعه این بیمارستان، برای سال آینده، 4 میلیارد تومان پیش بینی اعتبار در بودجه سال 94 شده و 3400 میلیارد تومان نیز اکنون در اختیار قرار دارد و با جمع این مبالغ، امیدواریم که به زودی شاهد تکمیل و بهره برداری از این بیمارستان باشیم.
وی سپس با بیان اینکه " در بازدید ازپروژه فولاد سرمد ، پیگیری رفع مشکلات آن شدیم " در خصوص آینده ابرکوه گفت: این شهرستان در زمینه صنعتی شدن ، ظرفیت خوبی دارد منتهی مشکل آب را در سطح استان داریم و باید صنایع صنعتی را به سمت صنایع کم‌آب بر سوق دهیم چرا که استعداد ، شرایط جغرافیایی و موقعیت و پتانسیل منطقه ابرکوه، ایجاب میکند که پروسه صنعتی در این شهرستان اجرا شود.
میرمحمدی در پایان با اشاره به پیگیری جهت اجرای طرح مدیریت مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی در استان، تصریح کرد: با توجه به اینکه 30 درصد اشتغال در ابرکوه را بخش کشاورزی تشکیل میدهد و این شهرستان موقعیت کشاورزی و تنوع محصول مناسبی دارد، با اجرای سیستم آبیاری تحت فشار و تجهیز چاهها به سیستم هوشمند و مواردی که در طرح مدیریت مصرف آب لحاظ شده، می توان در این شهرستان با صرفه جویی و بهره برداری بیشتر ، کیفیت و کمیت بیشتر محصول کشاورزی را شاهد بود.
گفتنی است در این بازدیدها، امام جمعه ابرکوه، معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار، مدیر کل حوزه استاندار، فرماندار ابرکوه، بخشداران مرکزی و بهمن، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان، معاونین مدیران کل راه و شهرسازی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و تنی چند از مسئولین استانی و شهرستانی، استاندار یزد را همراهی می کردند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا